شاگردان «علیمنصور» همچنان جور سرخابی‏ها را می‌کشند؛

ذوب‏ آهن، یک گام دیگر تا پرواز آسیایی

ذوب آهن – الوصل؛ نبردی برای قطعی کردن صعود

در انتظار پرواز سبزقباها

ذوب‎آهن اصفهان تا این لحظه از فصل 2019-2018 لیگ قهرمانان آسیا موفق‎ترین نماینده ایران بوده است، تیمی که با پلی آف گام به مرحله گروهی گذاشت و زیباترین بازی‎ها را از خود نشان داد. حالا ذوب‎آهن، صدرنشین گروه خود یعنی A است. شاگردان علیرضا منصوریان می‎توانند به مرحله بعدی صعود کنند و جشن بزرگی را رقم بزنند؟ پاسخ به این سوال را امشب خواهید گرفت. شاگردان «علیمنصور» در صدر هستند و هیچ انتظاری جز صعود شبانه از آنها نمی‎رود.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۰۵
در انتظار پرواز سبزقباها

به گزارش جام‎جم آنلاین ، دیدار تیم‏های ذوب‎آهن ایران و الوصل امارات در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا امشب از ساعت 20 در ورزشگاه فولادشهر شهر اصفهان آغاز می‎شود. این دیدار برای نماینده ایران بسیار پراهمیت و حساس است چرا که اگر در آن به پیروزی برسد صعود خود به یک هشتم نهایی این فصل را تقریبا قطعی کرده است که موفقیتی بزرگ برای منصوریان به شمار می‎رود.

سبزپوشان و یک روند درخشان

ذوب‎آهن هر چقدر در لیگ برتر هوادارانش را ناامید کرد و از میانه‏های جدول هم پایین‏تر رفت اما در آسیا بسیار هیجان‎انگیز و جذاب بود و تقریبا عالی نتیجه گرفت. این تیم کار خود در مرحله پلی‏آف آغاز کرد. ذوب‎آهن و سایپا دو نماینده ایران در پلی‎آف بودند. سایپا مقابل الریان قطر تن به شکست سه بر یک داد و راهی برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پیدا نکرد اما ذوب‏آهن در حالی که دو بر صفر از الغرافه قطر در همین پلی‏آف عقب بود دست به کار بزرگی زد و بازی باخته دو بر صفر را با پیروزی درخشان و به یادماندنی سه بر دو عوض کرد و با شکست این حریف متمول قطری راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شد؛ جایی که با تیم‏های الزورای عراق، النصر عربستان و الوصل امارات در یک گروه قرار گرفت.

وقتی که ذوب‎آهن در همان دیدار نخست خود برابر الزورای عراق یعنی ساده‎ترین تیم گروه در خانه تن به تساوی بدون گل داد، بدبینی‎ها آغاز شد. تصور می‎رفت ذوب‎آهن از این گروه نسبتا سخت صعود نکند و در دیدارهای آتی نیز نتایج بدی را ثبت کند اما «غیرمنتظره‎ها» در راه بود و روزهای درخشانی برای نماینده ایران و اصفهان شکل گرفت.

شاگردان علیرضا منصوریان در دومین مسابقه مرحله گروهی خود باید مقابل النصر عربستان قرار گرفت. مشخص است که تقابل تیم‎های ایرانی با تیم های عربستانی چقدر سخت به نظر می‎رسد و حتی پیش از آن چقدر جنگ روانی وجود دارد. در واقع وقتی بحث تقابل تیم‎های این دو کشور در میان باشد اصلا مهم نیست که تیم‎ها در چه جایگاهی از جدول رده‎بندی لیگ داخلی خود قرار دارند و در دیدارهای قبلی چه نتایجی گرفته‎اند. ذوب‎آهن نیز باید مقابل النصری قرار می‎گرفت که حریف بسیار دشواری تصور می‎شد به خصوص اینکه با اندیشه‎های صدرنشینی و صعود گام به این مرحله گذاشته بود. جریان مسابقه هم همین را نشان می داد چرا که اول این النصر بود که پیش افتاد. اما سبزپوشان اصفهانی دست به کار بزرگی زدند و مجددا یک بازگشت بزرگ آسیایی انجام دادند و سه بر دو حریف قَدَر عربستانی را از پیش رو برداشتند و در گروه خود برای تیم‎های دیگر خط و نشان کشیدند.

روند درخشان ذوب‎آهن در بازی بعدی هم ادامه پیدا کرد، جایی که این تیم موفق شد در خانه الوصل امارات به برتری با ارزش سه بر یک دست پیدا کند. حالا ذوب‎آهن با هفت امتیاز صدرنشین گروه A است و بخت اول برای صعود.

حالِ بدِ الوصل

الوصل امارات با بهره‌گیری از انواع و اقسام امکانات و منابع مختلف مالی هم اکنون در لیگ امارات حال و روز خوبی ندارد. این تیم از پنج بازی اخیر خود در لیگ این کشور دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی ثبت کرده است. الوصل هم اکنون با 24 امتیاز در رتبه دهم جدول لیگ امارات است و حتی با توجه به شرایط جدول پیش بینی می شود باز هم تنزل پیدا کند. خط دفاع این تیم ضعیف است و در این فصل 44 گل دریافت کرده و تفاضل گل منفی 9 دارد.

الوصل این فصل تفاوت‏های زیادی با الوصل فصل گذشته دارد. این تیم نه تنها تضعیف شده بلکه حتی به صورت قطعی سهمیه فصل آینده آسیا را از دست داده است. این تیم نه تنها در لیگ امارات که در لیگ قهرمانان آسیا هم بسیار ضعیف نتیجه گرفته است. تنها کار درخشانی که انجام دادند این بود که در بازی نخست مرحله گروهی موفق به شکست النصر عربستان شدند و با یک گل سه امتیاز به دست آوردند اما روند در دیدارهای بعدی تغییر کرد و تیره روزی‎های این تیم در آسیا هم آغاز شد. این تیم ابتدا به شکلی عجیب با نتیجه پنج بر صفر مقابل الزوای عراق تحقیر شد، تیمی که تصور می‌رفت ضعیف‎ترین تیم حاضر در گروه باشد اما پیش‌بینی‌ها کاملا برعکس بود.

الوصل در سومین مسابقه هم پذیرای شکست سنگینی شد و اینبار در خانه مقابل ذوب‎آهن یعنی بهترین تیم گروه سه بر یک باخت. حالا آنچه که پیش روی الوصل امارات است فقط در کلمه اعاده حیثیت خلاصه می‌شود. این تیم از کمترین شانس در گروه برای صعود برخوردار است و از سویی شرایطی دارد که نشان می‎دهد قطعا حال و روز خوبی ندارد.

دیدار ذوب‌آهن و الوصل برای هر دو تیم می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد، ذوب‌آهن در صورت پیروزی به مرحله بعد صعود می‌کند و در این صورت الوصل نیز باید امید صعود را از ذهن پاک کند. با این اوصاف می‌توانیم به‌نوعی مصاف ذوب‌آهن با الوصل را بازی فصل تیم اصفهانی از حیث اهمیت قلمداد کنیم. به هر حال امشب در انتظار برپایی جشن صعود ذوبی‎ها می‎مانیم.

جدول لیگ قهرمانان آسیا (2019) - گروه A

ذوب آهن اصفهان 7 امتیاز

الزوای عراق 4 امتیاز

النصر عربستان 3 امتیاز

الوصل امارات 3 امتیاز

برنامه کامل رقابت‌های گروه‌های A و C لیگ قهرمانان آسیا که امروز (سه‌شنبه) برگزار می‌شود, به‌شرح زیر است:

گروه A

الزورای عراق ــ النصر عربستان، ساعت 19:30, ورزشگاه بین‌المللی کربلا

ذوب‌آهن ایران ــ الوصل امارات، ساعت 20, ورزشگاه فولادشهر اصفهان

گروه C

الهلال عربستان ــ استقلال ایران، ساعت 19:30, ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

العین امارات ــ الدحیل قطر، ساعت 20:30, ورزشگاه هزاع بن زاید العین.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها