کد خبر: ۱۲۶۰۷۰۴

این فرمان از جهات مختلف واجد اهمیت و قابل بررسی است که در این یادداشت به برخی از آنها اشاره می‌کنم. روح حاکم بر بیانات رهبری که در سخنرانی دیروز ایشان نیز به خوبی نمود داشت حاکی از یقین ایشان به قوت و توانایی مردم ایران است. از سوی دیگر، رویکرد پیام دیروز ایشان کاملا تهاجمی و فرمان حمله به سرمایه‌های دشمن است نه تدافعی و انفعالی. چنین رویکردی، مقدمه همان ایران قوی است که چندی پیش بر آن تاکید داشتند. نمی‌توان از نظر دور داشت تنها هنگامی صاحب قدرت هستیم که از لاک دفاعی خارج شده و عنصر تاثیرگذار میدان باشیم و بیانات دیروز رهبری گویای آن است که ملت چنین توانایی را دارد و تجربه تاریخی در مقاطع مختلف اعم از دفاع مقدس و پیشرفت در حوزه‌های علمی و دفاعی، گویای این واقعیت است.

نکته دیگر بیانات دیروز رهبری این است که ضربه ما به دشمن نه به اندازه ضربه آنها بلکه باید بازدارنده، کوبنده و قاطع باشد. این‌که در مقابل هزاران نفر از آنها باید میلیون‌ها نفر از ما اقدام کند و حمله متقابل در امور مختلف انجام شود، گویای آن است که رهبری تاکید دارند ضربه بسیار برق‌آسا باشد به نحوی که دشمن فکر تکرار خطا را به خود ندهد.

نکته دیگر بیانات رهبری این است که ایشان آحاد ملت را به رویارویی با دشمن فراخوانده‌اند. بر اساس قانون و انتظارات منطقی مردم، حاکمیت به معنای عام جمهوری اسلامی دارای وظایف متعددی است، اما اینجا بحث اصل جمهوری اسلامی و کیان اسلامی است و تک‌تک مردم در این موضوع مسوول و سهیم هستند.

دعوت عمومی رهبری از میلیون‌ها ایرانی برای مشارکت در دفاع میهنی یادآور تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام خمینی(ره) است.

آن روز عرصه این دعوت، نبرد تن به تن با متجاوزان بود و امروز عرصه تبلیغات و کار و تلاش در مقابل دشمنان به ظاهر ناپیدا اما مصمم برای ضربه زدن به ایران است‌.

این پیام به‌خصوص آن‌گاه اهمیت بیشتری می‌یابد که بدانیم در حال حاضر میلیون‌ها جوان ایرانی مسلط به علوم و فنون مختلف در کشور برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده هستند و این فراخوان عمومی را باید در بستر جنبش عظیم جوانان ایران اسلامی دید.

به لحاظ محتوا این فرمان یک جهت اصلی و عمومی دارد که حمله متقابل در امور تبلیغاتی است. توجه به این نکته ما را به این مطلب مهم سوق می‌دهد که جنگ امروز نه این‌که در عرصه‌های مختلف جریان ندارد، اما محوریت آن جنگ تبلیغی و عملیات روانی است و این مهم‌ترین عنصر و حربه در دست دشمنان است و تجربه ثابت کرده به‌واسطه سخت‌افزارهای موجود به‌صورت هوشمندانه پیشتازی کرده‌ا ند و در مواردی هم موفق بوده‌اند.

نکته دیگر این است که باید قبول کنیم در عرصه ارتباطات و تبلیغات مولف نبوده‌ایم، بلکه در اغلب موارد منفعل عمل کرده‌ایم. تجربه نیز نشان داده در سال‌های گذشته روش‌هایی با آزمون و خطا طی شده اما اغلب توفیق کمی داشته است.

این فرمان رهبری فصل نوینی از رویارویی ملت بزرگ ایران با دشمنان را رقم زده است و تجربه نشان داده هر زمانی که مردم در لبیک گویی به این فرمان‌ها راسخ باشند، میدان به عرصه یکه‌تازی مردم ایران تبدیل می‌شود.

حسین شمسیان - فعال سیاسی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها