‌گرچه جسم و روح در این نشئه ، مکمل یکدیگرند ولیکن در عظمت روح هیچ تردیدی نیست و این که جسم از روح و روان اثر مستقیم می گیرد، امری ست که بارها در جوامع علمی به اثبات رسیده است از همین رو ست که ریشه تمام دردها به مساله اعصاب برمی گردد پس بدانیم برترین و بهترین راه برای آرامش تقویت روح معنویت در جامعه است.
کد خبر: ۱۲۶۱۷۰۶

راز و نیاز با معبود بی نیاز از ما و جامعه همانا فرد و جامعه‌ای قدرتمند می سازد . به جای  اعتماد به نفس، اعتماد به خدا را ترویج کنیم، بجای اعتماد به بشر، اعتماد به خالق بشر را تقویت کنیم .
وقتی دعا می کنیم یعنی :

با تنهایی خداحافظی می کنیم چرا که تمام ذرات در حال تسبیح اند هرچیزی در حال تسبیح خداست منتها شما درنمی یابید (قرآن) ما سمیعیم و بصیریم و هُشیم/ با شما نامحرمان ما خامشیم (مولوی)
وقتی دعا می کنیم یعنی :

خدایا تور ا فراموش نکرده‌ایم پس تو نیز ما را فراموش نفرما  مانند کسانی نباشیم که خدا را فراموش کردند و خدا نیز آنان را از یاد برد.
و لا تکونوا کالذین نسوا ا... فانساهم انفسهم

وقتی دعا می کنیم یعنی :

همچنان که به بهداشت جسم نظر داریم به بهداشت روح و روان نیز می‌کوشیم و این یعنی نهایتِ آرامش و آسایش و عقلانیت.

وقتی دعامی کنیم یعنی :

به دنبال ذات مقدس (پاک) ربوبی هستیم که اگر این دعاها نبود به ما توجه نداشت (مضمون آیه 77 سوره فرقان)

وقتی دعا می کنیم یعنی :
در حال مبارزه ایم زیرا دعا سلاح مومن است ابداع سلاح المومن‌دعا سلاح مبارزه است در برابر دشمن و اکنون همه ما در حال مبارزه ایم در برابر دشمنی که جسم و جان ما را نشانه رفته است.

بیاییم بیشتر با خدا و اهل بیت مناجات کنیم و  قدر مناجات و دعا را بدانیم عارف بالله  آیت ا... حاج میرزا جوادآقا ملکی تبریزی می فرماید: بیشتر مردم قدر نعمت مناجات را نمی دانند .و حقیقتا نعمت مجهولی در بین ما ست! بیشتر دعا کنیم تا خدا  را بیابیم
یار نزدیکتر از من به من است / وین عجب تر که من از وی دورم.

دعا کلید گنج مقصود است در عظمت دعا همین بس که همه انبیا و اولیا و معصومان اهل دعا بودند بزرگان ما شرط رفاقت شان را اهل دعا بودن می شمردند. مرحوم آیت ا... بهجت می فرمودند ما با کسی که با اقبال انس ندارد دوستی می کنیم،یعنی باید اهل دعا باشد.(اقبال الاعمال از آثار سیدبن‌طاووس و در باب دعاهای سال است)

تمام انبیا، اوصیا و اولیا اهل دعا بوده اند.
اهل دعا همیشه در آرامشند؛
اهل دعا اهل محبت هستند؛
اهل دعا قوی هستند؛
اهل دعا اهل مراقبه هستند؛
و اهل دعا اهل ا... هستند. ‌ ‌

سید عباس موسوی مطلق - کارشناس مذهبی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها