یافته های جدید نشان می دهد اتاقی که بیماران کرونایی در آن بستری بودند حتی بعد از ترخیص آنها هم دارای ویروس هایی است که در هوا معلق هستند هر چند تحقیقات اخیر نشان داده کرونا از طریق هوا منتقل نمی شود.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۸۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، دانشمندان آمریکایی دریافته اند اتاق هایی که در آن بیماران کرونایی بستری بوده اند تا چند روز بعد از ترخیص آنها آلوده به ویروس کرونا بوده اند، ویروس هایی که در هوای آن اتاق معلق هستند. همچنین این یافته ها نشان داد که ویروس کرونا در کریدورهای بیمارستان ها نیز به وفور یافته می شود یعنی جایی که پرستاران، پزشکان و سایر پرسنل بیمارستان در رفت و آمد هستند.

محققان دانشگاه نبراسکا به دنبال این تحقیقات گفتند که این یافته ها اهمیت لباس محافظ را برای کارمندان مراقبت های بهداشتی برجسته می کند.

مطالعات زیادی را دنبال می كنند كه نشان داده اند این بیماری بسیار مسری فقط از طریق قطرات سرفه یا عطسه پخش نمی شود هر چند اکنون فرضیه های این موضوع که کرونا از طریق هوا منتقل نمی شود بسیار قوی شده است.

دانشمندان در سراسر جهان در تلاشند تا بفهمند چگونه این ویروس که بیش از یک میلیون نفر را آلوده کرده و تقریبا 59 هزار نفر را کشته است ، شیوع می یابد.

آخرین مطالعه بیماران مختلفی را مورد مطالعه قرار داده است. پس از این مطالعات محققان ذرات ویروسی موجود در هوا را هم در داخل اتاق و هم در راهروهای بیرون از اتاقها مشاهده کردند.

یافته های آنها حاکی از آن است که افراد ممکن است بدون این که در نزدیکی مستقیم با یک فرد آلوده قرار بگیرند ، بتوانند این ویروس ها را به خود جلب کنند.

نویسندگان این تحقیق گفتند که این موضوع اهمیت پوشیدن تجهیزات محافظ شخصی (PPE) را برجسته می کند.

این گزارش احتمالات نگران کننده ای را تقویت می کند. به همین دلیل است که بیماران کرونایی در اتاقهایی مجهز به جریان هوای منفی حفظ می شوند .

یافته های بسیار نگران کننده دیگر حاکی از آن است که سطح توالت ها و سرویس های بهداشتی نیز می تواند حاوی ویروس هایی باشد که از بیماران به جای مانده است، بیمارانی که شاید بهبود پیدا کنند.

پروفسور کریس ویتی محقق و پزشک برجسته از نبراسکا گفت: کروناویروس می تواند تا مدت سه روز بر روی سطوح فلزی سخت یا پلاستیک مانند دستگیره درها یا نرده ها باقی بماند.

در حالی که کمبود امکانات در بسیاری از نقاط جهان دیده می شود  بسیار حیاتی و ضروری است.                  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها