گفت‌وگو با محسن اردشیر، نویسنده و کارگردان نمایش «سیاه‌خال»

معرفی هویت تاریخی با آیین‌های ایرانی

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

مرمت بازار تاریخی زنجان در اولویت قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد: مرمت بازار تاریخی زنجان باید در اولویت قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد: مرمت بازار تاریخی زنجان باید در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۱۶۳۱۹
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ آیت‌الله علی خاتمی به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و آغاز هفته میراث‌فرهنگی در دیدار مدیرکل، معاونان و پرسنل معاونت میراث‌فرهنگی،  اظهار کرد: میراث فرهنگی به‌ عنوان بخشی از گذشته ما همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی و فرهنگی همچون بازار زنجان جزو سرمایه‌های اصلی استان و کشور محسوب می‌شود، ادامه داد: ساماندهی، حفاظت و مرمت بازار بزرگ زنجان باید از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی بوده و در جریان مرمت و بازسازی بازار زنجان، حفظ هویت تاریخی، معماری و بافت قدیمی این مجموعه نیز با رعایت ضوابط و قوانین مورد توجه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: جلوگیری از تخریب آثار تاریخی، حفظ و مرمت این بناهای ارزشمند به شکل شایسته نیز می­‌تواند به رونق گردشگری استان کمک کند.

آیت‌الله خاتمی در خصوص حوزه گردشگری نیز گفت: زیرساخت‌های گردشگری استان به‌ واسطه ظرفیت‌های ارزشمندی که دارد، بسیار نیازمند توجه است و باید زیرساخت‌های جدید برای جذب و ماندگاری گردشگران ایجاد شود.

وی بیان کرد: رونق تولید صنایع‌دستی علاوه بر ارتقای سطح درآمد افراد می‌تواند منجر به رونق اقتصادی صنعت‌گران این عرصه شود، بنابراین با توجه به اینکه امروز صنایع‌دستی بهترین ابزار برای چرخاندن اقتصاد خانواده‌ها است، باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت حوزه میراث‌ فرهنگی گفت: پارسال ۱۵ بنای تاریخی در استان زنجان مرمت شد و مردان نمکی و ۵۰ شیء و سکه در موزه ذوالفقاری مورد پاک‌سازی، رنگ‌سنجی و مستندنگاری قرار گرفت و ۶۵۰ قلم شیء تاریخی و فرهنگی استان نیز در سامانه جام ثبت شد.

امیر ارجمند افزود: پارسال ۶ اثر منقول، ۸ اثر غیرمنقول و ۶ اثر طبیعی به ثبت رسید و مجموع آثار ثبتی استان زنجان به عدد ۸۷۹ اثر رسید و نزدیک به ۲۱۶۲ مورد پایش یگان حفاظت در خصوص حفاظت از آثار تاریخی انجام شد. همچنین به‌ منظور دست‌یابی به داده‌های فرهنگی و تاریخی، سال گذشته کاوش‌ها و پژوهش‌های باستان‌شناسی زیادی صورت گرفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها