رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان خبرداد:

رشد 28 درصدی صلح و سازش در پرونده های شوراهای حل اختلاف

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون، 12 هزار و 919 فقره پرونده از 46 هزار و 799 فقره پرونده‌های وارده با تلاش و جدیت و نیت خالصانه کارکنان شعب شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش داشته است. 
کد خبر: ۱۳۳۰۰۱۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان‌؛مهدی تقی زاده،ضمن اشاره به موفقیت های شوراهای حل اختلاف استان در صدور حکم وصلح و سازش،خاطرنشان کرد:رهایی زندانیان و سازش پرونده های قتل در کنار دیگر پرونده های مصالحه یکی دیگر از دستاوردهای این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف است.

وی افزود:با تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شعب ویژه زندان در بهار امسال تعداد731 فقره پرونده به مصالحه انجامید و 155 مددجو به آغوش خانواده های خویش بازگشتند.

تقی زاده افزود:در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری، تحقق اهداف و سیاست های کلان قوه قضائیه و گسترش فرهنگ سازی صلح و سازش با اهتمام اعضای شعب زندان شورای حل اختلاف سراسر استان ،اولیاء دم  سه مقتول از قصاص نفس صرف نظر کردند و قاتلان از چوبه دار رهایی و فرصت زندگی دوباره یافتند.

وی بیان کرد:همچنین شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در سال گذشته موفق شدند از حیث سازش پرونده های شعب زندان،رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده و موفق به کسب رتبه دوم  کشوری در زمینه سازش پرونده های کیفری  شده اند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت:یکی از شاخه های مهمی که اخیرا به مرکز توسعه حل اختلاف واگذار شده موضوع داوری و میانجیگری و ستادصبر است است که مهمترین هدف تشکیل این نهاد ها افزایش مصالحه میان اصحاب دعوی و ارتقای فرهنگ مدارا و مروت، کاهش ورودی پرونده به دادگستری و به تبع آن کاستن ازجمعیت کیفری زندان‌هاست که در این راستا نیز مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادها با دستگاه قضایی مورد نیاز است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها