شهروند اردبیلی: به خاطر نبود پارکينگ و انجام کارهاي بانکي مجبوريم بعضي اوقات با وجود نبود ميل باطني در کنار تابلوي توقف ممنوع خودرو را پارک کنيم. چرا مسئولان نسبت به احداث  پارکينگ ها ی متعدد و جادار در خيابان هاي اصلي و داخلی شهر اقدام نمي کنند؟
شهروند اردبیلی: به خاطر نبود پارکينگ و انجام کارهاي بانکي مجبوريم بعضي اوقات با وجود نبود ميل باطني در کنار تابلوي توقف ممنوع خودرو را پارک کنيم. چرا مسئولان نسبت به احداث پارکينگ ها ی متعدد و جادار در خيابان هاي اصلي و داخلی شهر اقدام نمي کنند؟
کد خبر: ۱۳۳۷۸۰۹

شاید برای بیشتر رانندگان در اردبیل پیش آمده باشد که هنگامی که می خواهند در داخل شهر بعد از سپری کردن از ترافیک های طولانی و کوتاه، مکانی را برای پارک کردن خودروی خود پیدا کنند. در این مواقع در خیابان کمتر دیده می شود که جایی برای پارک کردن البته بدون جریمه پیدا شود. برای همین رانندگان سعی می کنند وارد کوچه های مجاور همان خیابان شوند و باز با دقایقی گشت و گذار در کوچه و پس کوچه ها مکانی برای پارک پیدا نمی کنند چون بقیه رانندگان نیز در پی پارک خودرویشان بودند و ناگزیر در کوچه ای پارک کردند. در این مواقع است که هر راننده ای به این فکر می افتد که اگر پارکینگی در وسط شهر وجود داشت این مشکلات برای هیچ راننده ای پیش نمی آمد. کمبود جاي پارک وسايل نقليه در اردبیل باعث شده تا شهروندان براي پارک خودروهايشان با مشکلات زيادي مواجه باشند.
 
 صابر اسدی یکی از رانندگان اردبیل درباره مشکلات پارک خودرو در معابر خيابان ها مي گويد: در حال حاضر بسياري از کسبه خيابان های  اصلي شهر خودروهاي خود را جلوي مغازه هايشان پارک مي کنند و در واقع جايي براي پارک خودروي بقيه شهروندان باقي نمي ماند. و اگر پارکینگی در نقاط مختلف شهر وجود داشت احتیاجی به پارک کردن در جلوی مغازه ها نبود.
مهدي احمدزاده نیز یکی از شهرواندان اردبیل است و در این باره  مي گوید : معمولا در خیابانها جایی برای پارک وجود ندارد و ما رانندگان در اين شرايط مجبوريم به پارکينگ مراجعه کنيم که اولاً تعداد پارکينگ ها در حال حاضر جواب گوي نياز شهروندان اردبیل نيست و اگر هم پارکينگي جاي خالي داشته باشد مجبوريم مسافتي را از محل پارکينگ تا مکان مورد نظر طي کنيم. در حالي که اگر مثل چند شهر استان های دیگر کشور طرح کارت پارک در بیشتر خیابانها و مناطق اردبیل اجرايي شود، برخي کسبه نمي توانند خودروي خود را از صبح تا پاسي از شب جلوي مغازه خود پارک کنند. البته این را بگویم در خیابانهای اصلی شهر طرح کارت پارک اجرایی شده است و منظور من از موجود بودن طرح کارت پارک در بقیه خیابانهای شهر است.
 يکي ديگر از شهروندان که از ترافيک سنگين شهر بسيار گله مند است، مي گويد: اگر در ابتداي شب براي خريد به خيابان برويم ترافيک به حدي زياد است که از رفتن به خيابان و خريد پشيمان مي شويم. کمبود پارکينگ هم يکي ديگر از معضلات شهروندان است و به نظر من اگر شهرداري بتواند در کنار زحماتي که براي زيباسازي چهره شهر انجام داده، تعدادي پارکينگ درخيابان های اصلي شهر احداث کند، بزرگ ترين خدمت را براي رفع مشکل ترافيک و آسايش شهروندان انجام داده است.
وی در ادامه مي گويد: اجراي طرح کارت پارک در همه خیابانهای شهر مي تواند کمي از مشکلات مردم را برطرف کند. مغازه داران نمي توانند خودروي خود را بدون پرداخت وجهي از صبح تا شب جلوي مغازه پارک کنند و شهروندان هم مي توانند با استفاده از کارت پارک، خودروي خود را جلوي هر مغازه اي که مي خواهند پارک کنند و پس از خريد، محل را ترک کنند.
يک خانم خانه دار نيز مي گويد: در بعضي مواقع هنگام خريد و يا مراجعه به بانک ها در داخل شهر مجبوريم به علت نبود پارکينگ خودرو را دوبله پارک کنيم که وقتي برمي گرديم با برگ جريمه پليس مواجه مي شويم در اين وضعيت، به ما بگوييد وقتي که پارکينگ در داخل شهر وجود ندارد و يا اگر هم هست، تعداد آن کافي نيست، بايد کجا خودروي خود را پارک کنيم که هم امور زندگي خود را انجام دهيم و هم با قبض جريمه پليس مواجه نشويم؟
 يک شهروند ديگر که با قبض جريمه پليس در کوچه یکی از ادارات مواجه شده بود در این باره ، مي گويد: اکثر بانک معمولا در داخل شهر قرار گرفته اند و وقتي هم که به بانکی مراجعه مي کنيم، جايي براي پارک خودرو پيدا نمي کنيم و مجبور مي شويم خودرو را داخل کوچه ها و جلوی اداره ها که نزديک به بانک ها است پارک کنيم. هرچند که در برخی از همين کوچه ها هم يک طرفه است و پارک کردن ممنوع است. ولي به خاطر نبود پارکينگ و انجام کارهاي بانکي مجبوريم بعضي اوقات با وجود نبود ميل باطني در کنار تابلوي توقف ممنوع خودرو را پارک کنيم. رضا فکوري در ادامه افزود:  چرا مسئولان نسبت به احداث  پارکينگ ها ی متعدد و جادار در خيابان هاي اصلي و داخلی شهر اقدام نمي کنند؟ اميد است که مسئولان درباره رفع اين معضل بزرگ چاره اي بينديشند.
خلیل احمدیان سرپرست شهرداری اردبیل در پاسخ به اینکه شهر اردبیل دارای چند پارکینگ عمومی فعال و چه تعداد پارکینگ متعلق به شهرداری است، گفت: شهر اردبیل سه پارکینگ در بازار صفویه،  بازار امام حسین و طبقاتی طوی در حال فعالیت دارد و در هسته مرکزی شهر قرار گرفته است.
وی در ادامه اضافه کرد: دو پارکینگ شورابیل متعلق به شهرداری است همچنین پارکینگ مشارکتی درخشان که در حال حاضرشروع بکار نکرده  و متعلق به شهرداری است.
 
این مسئول در ادامه از قرارگیری پارکینگ ها در بافت فرسوده شهر گفت و افزود: در بافت فرسوده شهر بنا به تقاضای سفر میتوان از زمین های بایر بعنوان پارکینگ همسطح استفاده کرد بشرطی که مشکلی برای ورود و خروج و دسترسی پارکینگ نبوده همچنین برای اهالی ساکن در آن نقاط مشکلی ایجاد نشود.
 
احمدیان در ادامه افزایش پارکینگ در هسته مرکزی شهر را الزامی دانست افزود: با افزایش پارکینگ در هسته مرکزی شهر مشکلات پارک دوبله در معابر حل خواهد شد بشرطی که هدایت خودرو ها به پارکینگ توسط پلیس انجام گیرد.
وی در ادامه افزود: اکثر استفاده کنندگان از پارک حاشیه ای در معابر سطح شهر کارکنان ادارات، بانک ها و همچنین کسبه همان معابر است. با افزایش پارکینگ پارک حاشیه ای حذف نخواهد شد مگر اینکه در معابر مورد نظر تابلوهای پارک مطلقا ممنوع نصب و پلیس راهور همکاری نماید.
 
وی از تعداد پارکینگ های عمومی شخصی درسطح شهر گفت و افزود: تعداد ۲۰ مورد پارکینگ خصوصی فعال در شهر وجود دارد. برای احداث پارکینگ اگر زمین مورد نظر با کاربری پارکینگ باشد مشکلی وجود ندارد در غیر اینصورت بایستی مجوز بهره برداری موقت اخذ نماید. درخصوص نحوه دسترسی  به پارکینگ و موقعیت آن مدیریت ترافیک و در خصوص دیوار کشی و احداث داخل آن شهرداری منطقه نظر می دهد.
 
 
سولماز نعمتی – خبرنگار جام جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها