نگاهی به فعالیت‌های ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌و‌نقل پیشرفته و فضایی

زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مسیر پیشرفت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

فرهنگ پدافند غیرعامل باید نهادینه شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، گفت: اگرچه پدافند غیرعامل از همان روزهای آغازین انقلاب در سال ۴۲ شروع و راهبردهای رهبری در این حوزه، در اولویت قرار گرفت، فرهنگ پدافند غیرعامل، هنوز برای خیلی‌ها، ناشناخته مانده است که باید شناسانده و نهادینه شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، گفت: اگرچه پدافند غیرعامل از همان روزهای آغازین انقلاب در سال ۴۲ شروع و راهبردهای رهبری در این حوزه، در اولویت قرار گرفت، فرهنگ پدافند غیرعامل، هنوز برای خیلی‌ها، ناشناخته مانده است که باید شناسانده و نهادینه شود.
کد خبر: ۱۳۴۵۹۵۴
به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی،  در  همایش نکوداشت هفته پدافند غیرعامل، که در محل ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه در توسعه پایدار به امور زیربنایی اقتصادی و غیره توجه می شود، افزود: در پدافند غیرعامل هم باید هر آنچه را که از زوایای مختلف، دچار تهدید می‌شوند، صیانت کنیم.

وی گفت: حوزه منابع، تاسیسات مهم و حیاتی، شهروندان و اقتصادی که در این سرزمین وجود دارد و باید پویا شود، همه باید  مورد صیانت واقع شود.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان، با تأکید بر تغییر رویه و نگرش در برخورد با پدافند غیرعامل، افزود: باید برش‌های دستگاهی و وظایفی که هر دستگاه در سند جامع پدافند استان دارد مورد توجه واقع شده و برنامه‌های هر دستگاه بر اساس آن سند تنظیم و پیگیری شود و نقاط قوت  تقویت و ضعف‌ها برطرف شود.

 مرادی با بیان اینکه مدیر پدافند غیرعامل، عالم ترین فرد در دستگاه است گفت: کارشناس و مدیر حوزه زیربنایی ما باید متخصص در این مورد باشد تا بداند که چه اقداماتی برای رفع مشکلات موجود انجام دهد.
 وی افزود:  اقدامات لازم برای رفع مشکلاتی که در آینده در هر جایی از  زیرساخت‌ها رخ می دهد، امروز  باید پیش‌بینی و تعریف شود.

معاون سیاسی اجتماعی امنیتی استانداری زنجان،  با تأکید بر اینکه مجرم همیشه یک گام جلوتر از کاشف است  تصریح کرد: امروز بدخواهان نظام در صدد هستند از دریچه های مختلف به این نظام ضربه بزنند و از این رو،  با وسواس در پدافند غیر عامل، می‌توان نقطه تکمیلی برای آن  ایجاد کرد.
 
تعمیم اهمیت پدافند غیرعامل به جامعه چالش مهمی است
مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان نیز گفت: اهمیت دادن به موضوع پدافند غیرعامل در بین کارکنان و تعمیم آن به جامعه، یک چالش مهم است.  

محمود  زمانی با اشاره به رویکرد شورای پدافند غیرعامل افزود: آمادگی و حفاظت از زیرساختها و  ایجاد امنیت پایدار در بین شهروندان، رویکرد اصلی و مهم است.

 وی از ترسیم نقشه راه برای کارگروه های تخصصی کارگزاری ها، در بحث عملکرد پدافند غیرعامل خبر داد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان، در ادامه به برخی از مسائل و چالش های حوزه پدافند غیرعامل هم اشاره کرد و گفت: پیگیری تخصیص اعتبار برای حوزه پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی جهت انجام وظایف و مباحث حفاظتی در راستای، ایمن‌سازی زیرساخت‌های حساس و نیز اجرای سند انتظارات طرح جامع استان از جمله مشکلات این حوزه است.

 وی تخصیص ۲ درصد موضوع بند ب تبصره قانون بودجه سالانه کشور امکان هزینه کرد دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و منابع داخلی خود، در زمینه پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری، کاهش آسیب پذیری و مصون سازی زیرساخت ها را از دیگر موارد قابل پیگیری عنوان کرد و گفت: در این خصوص پیشنهاد می شود که موضوع با دستور وزیر کشور و از طریق سازمان برنامه و بودجه و نیز سایر دستگاه‌های ذیربط پیگیری شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان با اشاره به افزایش تهدیدات نوین و گسترش این‌گونه مخاطرات در آینده و افزایش پیچیدگی وظایف مقوله های زیستی، سایبری شیمیایی و غیره در حوزه پدافند غیرعامل، بر ضرورت بازنگری نسبت به تعداد افزایش و عناوین با پست های سازمانی ادارات کل پدافند غیرعامل استان اشاره کرد و افزود: باید نسبت به ایجاد پست معاون مدیرکل و پست های کارشناسی سایبری کالبدی زیستی شیمیایی پرتوی در ادارات  کل اقدام شود.

 زمانی البته این را هم گفت  که تعریف چارت سازمانی و تشکیلاتی پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی، موجب نگاه کم اهمیت به این حوزه توسط مسئولین و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شده است.

وی دوگانه سوز کردن کلیه نانوایی ها در سطح استان برای مواقع بحرانی خاصی را هم از چالش ها و مسائل مهم عنوان کرد و گفت: تحقق این مهم، نیازمند ارائه تسهیلات بانکی با بهره کم به نانوایان با توجه به ضعف مالی این صنف و گرانی تجهیزات مورد نیاز است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان، افزود: برای این امر، نیاز است که تسهیلات بانکی آسان و قابل دریافت با بهره کم حداقل به مبلغ یک میلیارد ریال برای هر واحد نانوایی اعطا شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها