گفت‌وگویی خواندنی با یک غسال؛

زندگی با مردگان در ایستگاه آخر

 دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: روند شیوع بیماری کرونا در استان افزایشی است.
کد خبر: ۱۳۷۲۷۶۶

بستری های کرونایی در آذربایجان غربی دو برابر شدند

دکتر سید جلیل موسوی ضمن اعلام این خبر و با اشاره به اینکه کرونا به اتمام نرسیده و برعکس روند شیوع در کشور و استان روندی افزایشی است، گفت: میانگین بستری روزانه در استان دو هفته قبل ۶ مورد بوده که طبق آخرین آمار به روزانه ۱۴ مورد متوسط رسیده که نشان از افزایش دو برابری بستری ها دارد.

وی افزود: میانگین تست مثبت طی دو هفته قبل از ۲ مورد روزانه به ۲۴ الی ۲۶ مورد رسیده است که نشان از افزایش بیماران سرپایی و تست مثبت دارد.

دکتر موسوی با بیان اینکه موج هفتم کرونا در استان شروع شده و پیش بینی می شود طی هفته های آینده تعداد بستری ها و حتی موارد فوتی افزایش یابد، بیان کرد: سویه غالب در حال حاضر امیکرون است اما زیرگونه های BA۴ , BA۵ شیوع یافته و علایم این زیرگونه ها نیز در دستگاه تنفسی فوقانی از جمله گلودرد، تب، سردرد و سرفه در بزرگسالان و در کودکان نیز در دستگاه تنفسی فوقانی و گوارشی بروز می دهد .سیر درمان تفاوت محسوسی نداشته و شبیه سویه های قبلی است اما سرعت انتشار این سویه بیشتر است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با اشاره به آخرین آمار بستری و فوتی کرونا در استان خاطر نشان کرد: ۷ نفر با تشخیص قطعی در استان بستری هستند و ۸ بستری در بخش کودکان (مطهری ارومیه) بستری هستند.

وی ادامه داد: مبتلایان مثبت طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد بودند که طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد بستری مثبت در استان ثبت نشده است و خوشبختانه از اول تیرماه تاکنون مورد فوتی کرونا مثبت در استان نداشتیم.

دکتر موسوی خاطر نشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر به مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به رنگبندی کرونایی در استان اظهار کرد: اشنویه و چایپاره زرد و مابقی شهرها آبی است که پیش بینی می شود تعداد شهرهای زرد و قرمز در استان افزایش یابد.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه انجام واکسیناسیون و تکمیل آن را بهترین اقدام برای پیشگیری از این بیماری دانست و گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک به خصوص در اجتماعات همچنان توصیه می شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها