نبرد من سیتی – لیورپول در جام خیریه

پیش درآمدی بر فصل رویایی

ضرب‌المثل «سالی که نکوست از بهارش پیداست »، بهتر از هر زمان دیگری برای این فصل از فوتبال انگلیس صدق می‌کند. با توجه به نقل و انتقالاتی که در بین تیم‌های انگلیسی انجام شد، ذوق و شوق فوتبالی‌ها برای شروع فوتبال در جزیره بیش از هر زمان دیگری است.
کد خبر: ۱۳۷۴۷۱۷
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

حالا و در فاصله چند هفته مانده به شروع فصل جدید لیگ‌برتر، امشب قرار است بازی سوپرجام فوتبال انگلیس که در این کشور با نام جام خیریه شناخته می‌شود، بین دو تیم لیورپول و من‌سیتی برگزار شود. لیورپول به عنوان قهرمان جام حذفی و سیتیزن‌ها به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ‌برتر پا به این بازی می‌گذارند. آنهایی که فوتبال جزیره را دنبال می‌کنند، یکی از جذابیت‌ها برای‌شان طی چند فصل اخیر تقابل تیم‌های کلوپ و پپ بوده است. این دو مربی در فصلی هم که گذشت رقابت شدیدی با هم داشتند.

در جنگ برای قهرمانی در لیگ‌برتر، این سیتیزن‌ها بودند که با هدایت پپ به قهرمانی رسیدند. اما در جام اتحادیه و جام حذفی این شاگردان کلوپ بودند که با جام قهرمانی، فصل را تمام کردند. آخرین تقابل این دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فصل قبل بر می‌گردد که که لیورپول با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد.

یکی از دلایل تازه برای جذابیت این دیدار، بازیکنانی است که هر دو تیم در خط حمله به خدمت گرفته‌اند. لیورپول اگرچه دو بازیکن مثل سادیو مانه و اوریگی را در خط حمله از دست داده، اما در مقابل داروین نونز اروگوئه‌ای را از بنفیکا خریده که فصل پیش آقای گل لیگ پرتغال شد و می‌تواند تقویت خط حمله قرمزهای آنفیلد را چند برابر کند. در آن طرف، من‌سیتی بعد از دو سال بازی بدون داشتن مهاجم نوک، ارلینگ هالند را از دورتموند خریده که بی شک بار تهاجمی این تیم را چند برابر می‌کند.

نگاه‌ها به دو ستاره جدید

آمدن دو ستاره جدید در خط حمله این دو تیم یعنی داروین نونز به لیورپول و ارلینگ هالند به من‌سیتی باعث شده فوتبالی‌ها نگاه ویژه‌ای به گلزنی آنها در فصل پیش رو داشته باشند. نگاهی به عملکرد و آمار هجومی به جا مانده از این دو بازیکن طی چند فصل اخیر نشان می‌دهد انتظار درخشش از این دو بازیکن اصلا بی‌مورد نیست.

نونز که قرار است در لیورپول شماره ۲۳ را بر تن کند، تاکنون در دوران فوتبالی‌اش ۱۳۹بازی انجام داده و موفق به زدن ۶۸ گل شده است. در مقابل، شماره ۲۲ جدید سیتیزن‌ها، آمار بهتری از خودش به جا گذاشته است. هالند تا به امروز ۲۰۰ بازی انجام داده و موفق به زدن ۱۵۵ گل شده است. بررسی عملکرد این دو بازیکن در دو فصل گذشته هم خالی از لطف نیست.

هالند از ابتدای فصل ۲۱-۲۰۲۰ تا پایان فصل گذشته در ۵۲ بازی که برای دورتموند انجام داد، ۴۹ گل زد و این یعنی هر ۸۸ دقیقه یک گل. این آمار برای نونز کمی پایین‌تر بود طوری که این مهاجم اروگوئه‌ای در ۵۷بازی موفق به زدن ۳۲ گل شد. این دو از لحاظ پاس گل هم عملکرد خوبی داشته‌اند. هالند در دو فصل اخیر ۱۶پاس گل به هم تیمی‌هایش در دورتموند داد؛ در حالی که این آمار برای نونز ۱۴ پاس گل بود.

سابقه تقابل پپ و کلوپ

مجموع بازی‌ها: ۲۴ بازی
۹ پیروزی برای کلوپ
۹ پیروزی برای پپ
۵ تساوی

سابقه تقابل‌های دو تیم

مجموع بازی‌ها: ۱۸۸
۸۹ پیروزی برای لیورپول
۴۸ پیروزی برای من‌سیتی
۵۱ بازی تساوی

* این دو تیم فقط یک بار در جام خیریه با هم بازی کرده‌اند که به سال ۲۰۱۹ برمی‌گردد که بازی در ۹۰دقیقه با تساوی یک بر یک تمام شد و سیتیزن‌ها در ضربات پنالتی پیروز شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها