ادامه کار ایران در پنجره انتخابی جام جهانی بسکتبال

بدون ارسلان و بهنام مقابل استرالیا

کد خبر: ۱۳۷۷۸۳۳
نویسنده جواد رحمتی‌پور - کارشناس بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن بازی بسیار خوبی انجام داد. البته کوارتر اول هر دو تیم فقط در حال محک زدن یکدیگر بودند، اما از کوارتر دوم به بعد تیم ایران بسیار بهتر از ژاپن بازی کرد.

ژاپن یک تیم کاملا سرعتی است و برای موفقیت مقابل چنین تیم‌های سرعتی باید سه فاکتور اساسی داشت. نخست این‌که خوب دفاع کرد، خوب برنامه داشت و در برگشت به دفاع هم موفق بود. تیم ایران مقابل تیم شوت‌زن و سرعتی ژاپن هر سه ویژگی یاد شده را داشت. نکته بسیار مهم دیگر این بود که تیم ایران مقابل ژاپن دفاعی جانانه و تمام عیار ارائه داد. معمولا تیم‌هایی که دفاع خوبی ارائه می‌دهند پیروز میدان هم می‌شوند.

با این سبک بازی مقابل استرالیا هم موفق خواهیم بود البته همه چیز بستگی به این دارد که آن‌ها با چه ترکیبی مقابل ما به میدان خواهند رفت. اگر در بازی روز دوشنبه مقابل استرالیا هم پیروز بشویم شرایط برای صعود بهتر خواهد شد، اما این بدان معنا نیست که صعود را قطعی می‌کنیم. برای رسیدن به جام‌جهانی ۲۰۲۳ باز هم پنجره انتخابی دیگری خواهیم داشت.

متاسفانه برای دیدار روز دوشنبه با استرالیا، ارسلان کاظمی را نخواهیم داشت که اصلا خبر خوبی برای ما نیست. اینجاست که کادر فنی باید به بهترین شکل ممکن درایت خود را نشان بدهد. در شرایط فعلی تنها کاری که باید انجام بدهیم این است که از تیم ملی بسکتبال ایران حمایت لازم را به عمل بیاوریم و در کنار این تیم باشیم.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها