قدرت‌نمایی ارتش با تجهیزات پیشرفته نظامی

رژه اقتدار

مراسم رژه ۲۹فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قهرمانی‌های نیروی زمینی ارتش دیروز با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
مراسم رژه ۲۹فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قهرمانی‌های نیروی زمینی ارتش دیروز با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۴۶۴۷

در این مراسم یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش، بالگردهای هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافندهوایی و تجهیزات دریایی محمول از جلوی جایگاه رژه رفتند. همچنین بخشی از دستاوردها و تجهیزات بومی پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش درآمد. دیروز جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی ارتش با هدایت و لیدری جنگنده بومی کوثر از مقابل جایگاه به پرواز درآمدند. این جنگنده‌ها شامل هواپیماهای جنگنده بومی کوثر، اف۴ فانتوم، اف۷، میگ۲۹، سوخوی‌۲۴، هواپیمای ترابری سی‌۱۳۰ و سوخت‌رسان بویینگ ۷۴۷ بودند که با هدایت و لیدری جنگنده بومی کوثر از مقابل جایگاه رژه رفتند.

حضور انبوه پهپادهای ارتش در رژه ۲۹فروردین تهران
همچنین در جریان برگزاری رژه ۲۹فروردین سالروز ارتش حجم انبوهی از انواع پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از مقابل جایگاه عبور کردند. در این مراسم پهپادهای ارتش شامل پهپادهای مهاجر۶، مهاجر۴، مهاجر۲، رعد۸۵، آرش، ابابیل۴، یسیر، کرار، ناصر، کیان۱،کیان۲، امید، کمان۱۲، کمان۲۲، ابابیل۵ و پهپاد صادق به‌صورت محمول از مقابل جایگاه رژه رفتند.

رونمایی از سامانه راداری شهید جلیلوند
یکی از سامانه‌هایی که در این رژه جزو تجهیزات پدافند هوایی ارتش برای نخستین‌بار رژه رفت، سامانه راداری میان‌برد شهید جلیلوند بود. سامانه شهید جلیلوند به‌منظور افزایش توانمندی کشف پدافند هوایی در برد متوسط طراحی و تولید شده که جزو رادارهای ارائه فازی محسوب شده و قادر است اهداف ریزپرنده با سطح مقطع‌های پایین را کشف و شناسایی کند.

پهپاد ضد زیردریایی در ارتش عملیاتی شد
دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توسعه پهپاد با توان کشف و انهدام زیردریایی در نداجا گفت: ما در حوزه کشف یگان‌های سطحی و زیرسطحی و انهدام یگان‌های زیرسطحی به‌وسیله پهپاد ورود کرده‌ایم. وی افزود: برای کشف زیردریایی به‌وسیله پهپاد از یک نوع سونار همراه تجهیزات دیگری استفاده می‌کنیم که توسط جوانان این سرزمین طراحی شده‌اند و هم اکنون در نیروی دریایی عملیاتی هستند.

برنامه‌های بلندمدت برای مقابله با تهدیدات
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در حاشیه مراسم گرامیداشت ارتش در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اگر فیلم‌ رژه‌ سال‌های گذشته را مشاهده و با آنچه امروز در رژه حاضر بود مقایسه کنید، شاهد پدیده‌های جدید خواهید بود.وی افزود: نیروی زمینی قهرمان ما پوست اندازی کرده و شما یک نیروی زمینی جدید را در این رژه و هم در عرصه‌های مختلفی که مشغول انجام ماموریت است، مشاهده می‌کنید که با فناوری‌های جدید مورد نیاز جنگ‌های امروز و با پیش‌بینی‌هایی که برای جنگ‌های احتمالی آینده شده، تسلیحات و تجهیزات مناسب آماده شده است.

خبرهای جدید پهپادی در راه
معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با بیان خودکفایی ۹۰درصدی ارتش در تجهیزات دفاعی گفت: امروز ارتش از توان بسیار زیادی در عرصه پهپادی برخوردار است و به‌زودی اخبار دیگری هم از پهپادها خواهید شنید. امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری در حاشیه مراسم رژه روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران برابر قانون اساسی، مأموریت دفاع از تمامیت ارضی، حفظ و استقلال کشور را به‌عهده دارد.

نابودی تل‌آویو بعد از اقدام علیه ایران
سید ابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان نظامی و امرای ارتش گفت: امروز ارتش دلاور شجاع و قهرمان ما در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه ربوده است و همگان به این امر معترف هستند.وی افزود: ارتش ما امروز مجهز و به روز و به هنگام است؛ ارتشی که از تجهیزات پیشرفته برخوردار بوده و این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش بومی شده است در حالی که در برخی ارتش‌ها و نیروهای مسلح، تجهیزات وارداتی حرف اول را می‌زنند اما ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دانش روز و توان داخلی تجهیز شده است.رئیس جمهور، ارتش را سد محکمی در مقابل عناصر ضد انقلاب و گروه‌های تکفیری و اشرار توصیف کرد که هم مرزبانی و پاسداری از مرزهای ایران را به‌عهده دارد و هم در اقیانوس‌ها از منافع کشورمان پاسداری و هم امنیت را برقرار می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها