عضویت ایران در گروه بریکس که به‌تازگی انجام شد، می‌تواند زمینه شکوفایی ظرفیت‌های بزرگی را ایجاد کند که در این میان می‌توان به کمرنگ شدن سیطره و غلبه دلار بر اقتصاد دنیا، دور زدن تحریم‌ها، تضعیف یکه‌تازی و سلطه آمریکا بر اقتصاد دنیا و ... امید داشت؛ این در حالی است که بتوان از ظرفیت‌های ایجادشده به نحو مطلوب استفاده کرد.
کد خبر: ۱۴۲۱۵۲۶
نویسنده سردار حسین رحیمی - رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا  

عضویت در گروه بریکس نشان‌دهنده دیپلماسی موفق کشورمان، همچنین قدرت و اقتدار ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و ... و در یک کلمه؛ نشان‌دهنده توانمندی ایران عزیزمان است. 
کشورهای عضو بریکس ۴۲ درصد کل جمعیت دنیا را دربر می‌گیرند، ۲۶ درصد تولید ناخالص دنیا مربوط به اعضای این گروه و ۳۰ درصد پهنه جهان، حوزه سرزمینی این کشورها است که همه این آمار و ارقام نشان‌دهنده جایگاه والای بریکس است. 
البته امیدواریم که عضویت ایران در بریکس، شانگهای و ... بتواند هرچه زودتر تاثیر‌مستقیمی بر اقتصاد و معیشت مردم بر جای بگذارد و مردم با بهبود اوضاع اقتصادی خود، بیش از پیش بتوانند ارزش این گونه عضویت‌ها، تعاملات و روابط ایجادشده با کشورها و قطب‌های بزرگ جهانی در حوزه اقتصادی را ببینند. 
امروز دنیا از سیطره ظالمانه و جاهلانه آمریکا به ستوه آمده و تشکیل گروه‌هایی چون بریکس درواقع عرض‌اندام آنها در مقابل زورگویی‌های آمریکا و ایستادگی و تودهنی به زیاده‌خواهی‌های این ابر ظالم دنیاست و عضویت ایران در این زمینه جدای از نتایج‌سیاسی آن می‌تواند نتایج اقتصادی خوبی  برای کشور ما به همراه داشته باشد. 
تلاش‌های ظالمانه دشمنان در به حاشیه کشاندن و منزوی کردن ایران در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و ... برای ایجاد چالش‌ها و بحران‌های مختلف به منظور ایجاد نارضایتی عمیق در بین مردم است از این رو باید تلاش کنیم که اقدامات لازم را در این عرصه‌ها انجام دهیم تا بتوانیم نقشه آنان را نقش بر آب کنیم. 
امروز دلایل مختلفی موجب ایجاد برخی نابه‌سامانی‌ها در اقتصاد کشور ما شده و جدای از تلاش‌های دشمنان، برخی اتفاقات و اقدامات در داخل کشور به سهم خود آسیب‌های جدی بر اقتصاد کشور وارد کرده است. در این میان می‌توان به ورود کالای قاچاق اشاره کرد که این موضوع مشکلات بسیاری را در حوزه اقتصادی کشور به دنبال داشته، از این رو پلیس امنیت اقتصادی با اجرای طرح‌های مختلف، تلاش دارد تا ضمن مقابله و مبارزه جدی با قاچاقچیان، اجازه ندهد این‌گونه افراد سودجو برای کسب سود، اقتصاد کشور را بیش از پیش به چالش بکشانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها