کشتی آزاد قهرمانی جهان

ببینید | نخودی برنز گرفت

با کسب یک مدال طلا و ۲نقره در مسابقات کشتی قهرمانی جهان رقم خورد

طلای سنگین کشتی ایران

امیرحسین زارع اجازه نداد شب را با طعم گس دو باخت در فینال‌های اوزان ۷۰ و ۸۶ کیلوگرم به صبح ببریم. دلاورمرد آملی کشتی ایران با اقتدار پتراشویلی گرجستانی را شکست داد و قهرمان وزن ۱۲۵ کیلوگرم شد تا برق سنگین‌ترین طلای مسابقات جهانی ۲۰۲۳ به اردوی تیم ملی کشتی ایران بیفتد.
کد خبر: ۱۴۲۳۰۱۴
طلای سنگین کشتی ایران

زارع در یک مبارزه برتر حریف گرجستانی خود را با اقتدار و قبل از پایان وقت قانونی، با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و در صحنه رقابت‌های جهانی تاج‌گذاری کرد. این دومین قهرمانی امیرحسین زارع در مسابقات جهانی بود و از الان همه را به کسب طلای المپیک پاریس امیدوار کرد. دیشب امیرمحمد یزدانی با شکست ۸ بر ۵ از حریف آمریکایی خود زین رترفورد به مدال نقره وزن ۷۰کیلوگرم کشتی آزاد جهان رسید. حسن یزدانی هم در حساس‌ترین مسابقه چهار وزن نخست و در فینال وزن ۸۶کیلوگرم به مصاف دیوید تیلور از آمریکا رفت که با ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. البته تصمیم عجیب داوران در نتیجه به‌دست‌آمده بی‌تاثیر نبود.

امشب فینالیست نداریم

چهار وزن دوم رقابت‌های جهانی کشتی برای تیم ملی کشورمان به خوبی چهار وزن نخست پیش‌نرفت و هیچ‌یک از نمایندگان ما نتوانستند راهی دیدارهای نهایی شوند. در رقابت‌های روز دوم، میلاد والی‌زاده در یک‌چهارم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف زلیم‌خان آباکاروف، نایب‌قهرمان۲۰۲۲ جهان از آلبانی رفت و با نتیجه ۱۲بر۲ شکست خورد تا از صعود به نیمه‌نهایی بازبماند. با توجه به شکست ۶ بر ۲ آباکاروف مقابل میچیچ از صربستان، والی‌زاده ۱۸ساله شانس کسب مدال برنز و رسیدن به سهمیه المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم را از دست داد.
در وزن ۹۲کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دیداری حساس و نفس‌گیر مقابل زاهد والنسیا از آمریکا ۱۲ بر ۹ شکست خورد. خود والنسیا در مرحله یک‌چهارم نهایی ۵ بر یک مغلوب عثمان نورماگومدوف آذربایجانی شد، تا با توجه به شکست امیرعلی آذرپیرا از والنسیا، ملی‌پوش وزن ۹۲کیلوگرم ایران هم از دور مسابقات حذف شود.
باوجود این در وزن ۷۹ کیلوگرم عثمانوف روسی که محمد نخودی را شکست داده بود، فینالیست شد تا نخودی شانس رسیدن به مدال برنز را داشته باشد.
همچنین در وزن ۷۴ کیلوگرم زائوربک سیداکوف از روسیه توران بایراموف آذربایجانی را ۵بر یک شکست داد و فینالیست شد تا باتوجه به این نتیجه، یونس امامی که به سیداکوف باخته بود، شانس مدال‌برنز و رقابت در گروه بازنده‌ها را داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها