تکواندو دوباره نقره گرفت

نایب قهرمانی حسین‌پور در هانگژو

پیش‌بینی‌هایی که برای کاروان ورزشی انجام شد، همه برمبنای «کیفی‌گرایی» بود. اول گفتند کیفیت و سپس کمیت. قرار بود در تمامی رشته‌ها «برترین‌ها» عازم بازی‌های آسیایی شوند اما ظاهرا استثناهایی وجود دارد، مثل تیم‌ملی فوتبال امید که تقریبا هیچ‌کس امیدی به این تیم و موفقیتش در بازی‌های آسیایی ندارد. نگاه به این تیم اصلا بر مبنای کیفی‌گرایی نبوده است.
کد خبر: ۱۴۲۳۲۶۵
نویسنده سیدمصطفی هاشمی طبا | کارشناس ورزش

به نظر من در برخی رشته‌ها مثل همیشه یک سری توفیقاتی وجود خواهد داشت هر چند به نظر می‌رسد حتی کمیته ملی المپیک هم چندان امیدوار نیست و محافظه‌کارانه پیش می‌رود. آن‌طور که شنیده‌ایم کمیته ملی المپیک پیش‌بینی می‌کند که کاروان ورزشی ایران در مجموع در جایگاه پنجم آسیا قرار بگیرد. من در این چند ماه اخیر امیدواری خاصی از تیم‌های اعزامی به هانگژو ندیدم و اشتیاق تیم‌ها را خوب ارزیابی نمی‌کنی.
این ادعاها طبق اطلاعاتی است که به دست آورده‌ایم. اما برای برخی از رشته‌ها می‌توان روزهای خوبی را در بازی‌های آسیایی پیش‌بینی کرد. مثلا در وزنه‌برداری ما همیشه امید داریم. تیم اخیرا نتایج خوبی در بازی‌های آسیایی به دست آورده است اما همین تیم‌ها می‌تواند در هانگژو با مشکل مواجه شود. کشتی نیز قرار است مستقیم از بلگراد به هانگژو برود. آنها باید روحیه خوبی داشته باشند. رقبای بسیار سرسختی در آسیا دارند، از جمله ژاپن، قزاقستان، ازبکستان و حتی برخی از تک ستاره‌های کشور بحرین و چند کشور دیگر. تغییرات وزنی همیشه دردسرساز بوده است. در مجموع باید بگویم از لحاظ روانی کارهای خوبی انجام نشده و ما قرار نیست در این زمینه تیم مجهزی را در هانگژو داشته باشیم  اما به هر حال امید داریم که کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیرد. کارهای آماده‌سازی روانی و آمادگی‌هایی که برای هر تیمی لازم است در شش ماه اخیر برای ورزشکاران ایرانی اصلا کافی نبود و نمی‌دانم علت آن چیست. در دوره‌های قبلی تحرکات برای تیم‌ها بیشتر و امیدواری‌ها نیز بسیار زیاد بود. سکوت اکنون قابل توجه است و من شور و اشتیاق چندانی را از تیم‌ها ندیدم. ما در بسکتبال، هندبال و فوتبال بسیار کم‌شانس هستیم. برخی از فدراسیون‌ها نیز با آگاهی از آنچه که در هانگژو به دست می‌آورند، چندان اظهارنظر نمی‌کنند.
ما حتی در والیبال هم دچار مشکلاتی هستیم و البته تکواندو و کاراته رقبای بسیار سرسختی دارند. اگر فقط کمی ضعیف ظاهر شویم، رقبا در بسیاری از رشته‌ها ما را می‌گیرند. در دوومیدانی و دوچرخه‌سواری نیز همیشه کند و لنگ بوده‌ایم. بحث کیفی‌گرایی و کمی‌گرایی اهمیتی ندارد و اصلا نباید به این موضوع توجه کرد که آیا یک تیم خاص و یک ورزشکار مدال می‌گیرد یا خیر. ما باید ببینیم که یک تیم چقدر آمادگی دارد. بزرگ‌ترین قهرمانان ژیمناستیک و پینگ‌پنگ جهان همگی از آسیا هستند اما وقتی تیم‌های ما در این رشته‌ها آماده باشند دلیلی ندارد که تیم‌ها اعزام نشوند. ترکیبی از آمادگی و امیدواری ضامن موفقیت ما خواهد شد. اما باز هم باید تاکید کنم برخی از تیم‌ها نظیر فوتبال را نباید اعزام می‌کردند. طبق آخرین اخبار این تیم فقط ۱۵بازیکن دارد. آنها در بازی‌های مقدماتی جام ملت‌ها هم به سادگی حذف شوند. دلیل اعزام این تیم شاید این باشد که فوتبال در ایران طرفدار دارد. امید دارم پیش‌بینی‌های من همه غلط از آب دربیاید و کاروان ورزشی ایران با موفقیت بازی‌های آسیایی را پشت سر بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها