رونمايى از قرعه فرنگى كاران ايران در بلگراد
شاگردان رنگرز از 30 شهریوراستارت مى زنند

رونمايى از قرعه فرنگى كاران ايران در بلگراد

در دو ماه گذشته به خبر موفقیت تیم‌های کشتی پایه ایران در مسابقات جهانی عادت کرده بودیم. با همین حس و حال و با توجه به خبرهایی که در مورد آمادگی بالای تیم‌ملی بزرگسالان در رسانه‌ها مطرح می‌شد، انتظار می‌رفت نتایجی بهتر از سال گذشته در مسابقات جهانی بلگراد برای شاگردان پژمان درستکار رقم بخورد اما با پایان این مسابقات، ایران مانند سال گذشته بعد از آمریکا به مقام نایب قهرمانی رسید و از لحاظ تعداد مدال و همچنین امتیاز تیمی افت محسوسی داشت. علاوه بر این، ناکامی در کسب سهمیه بازی‌های المپیک در برخی اوزان از نکات منفی کاروان کشتی ایران در بلگراد بود.
کد خبر: ۱۴۲۳۴۰۳
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

کاهش مدال‌ها و افت امتیازی

تیم‌ملی ایران سال گذشته در بلگراد در حالی به نایب قهرمانی رسید که با کسب ۲ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز توانست ۱۵۰ امتیاز به دست آورد. این در حالی است که تیم ایران امسال فقط یک مدال طلا به دست آورد که آن هم توسط امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم بود. در کنار طلای زارع و کسب دو نقره و یک برنز در مسابقات امسال باعث شد آزادکاران ایران با ۱۱۰ امتیاز در رده دوم جهان بایستند. البته در مسابقات امسال پراکندگی مدال‌ها بین کشورها بیشتر بود که نشانه آن را می‌توان در امتیاز قهرمانی تیم آمریکا مشاهده کرد. تیم آمریکا سال گذشته در حالی با ۱۹۸ امتیاز به قهرمانی رسید و امسال با کسب ۱۴۸ امتیاز موفقیتش را تکرار کرد که یکی از دلایل مهم این مساله بازگشت کشتی‌گیران روسیه بود که عملکرد قابل قبولی هم داشتند. با این حال اگر کشتی‌گیران روس زیر پرچم کشور خودشان مباره می‌کردند، تیم روسیه به نایب قهرمانی می‌رسید زیرا نمایندگان این کشور در اوزان مختلف در مجموع ۱۱۷ امتیاز کسب کردند. 

در انتظار سهمیه‌ها 

کشتی‌گیران در حالی وارد مسابقات امسال در بلگراد شدند که از قبل می‌دانستند این مسابقات مرحله اول و اصلی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است. با توجه به دستورالعمل اتحادیه جهانی، روند کسب سهمیه المپیک پاریس در سه مرحله رقابت‌های جهانی، رقابت‌های قاره‌ای و مرحله نهایی رقابت‌های گزینشی است که در اولین مرحله نفرات اول، دوم و سوم مشترک مسابقات جهانی صربستان به همراه فرد برتر دیدار رودررو نفرات پنجم مشترک (جمعا ۵ نفر در هر وزن) می‌توانستند سهمیه المپیک پاریس را کسب کنند. اوزان المپیکی کشتی آزاد ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم است و تیم‌ملی ایران با پایان مسابقات بلگراد توانست در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم توسط رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع سه سهمیه المپیک کسب کند. حالا برای کسب سه سهمیه دیگر، دو رویداد پیش روی کشتی‌گیران ایران است. مسابقات قاره‌ای، مرحله دوم رقابت‌های گزینشی است که روزهای ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در شهر بیشکک قزاقستان برگزار می‌شود. مرحله نهایی کسب سهمیه المپیک نیز با حضور کشتی‌گیران تمامی کشورهایی است که سهمیه کسب نکرده‌اند و پس از رقابت‌های کسب سهمیه قاره‌ای، روزهای ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت سال آینده در استانبول ترکیه برگزار می‌شود. در مسابقات مرحله نهایی دو نفر راه یافته به دیدار فینال و برنده دیدار رودرروی سوم مشترک (جمعا ۳نفر) سهمیه المپیک را به دست می‌آورند. 
 
newsQrCode
برچسب ها: کشتی باخت حسرت
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها