رییس علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد

غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی

معاون درمانی وزیر بهداشت در خراسان شمالی ؛

یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار خارجی در ایران پذیرش شدند

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار خارجی پارسال در مراکز درمانی کشور پذیرش شدند که در نوع خود بی سابقه است.
کد خبر: ۱۴۲۴۴۱۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی


دکتر سعید کریمی صبح امروز  در آیین افتتاح بخش ام آر ای بیمارستان خاتم الانبیا شیروان در خراسان شمالی اظهار کرد: رویکرد دولت سیزدهم عدالت در سلامت و تعالی بخش های درمانی است به گونه ای که کمبود های درمانی مناطق کم برخوردار جبران و امکانات درمانی سایر استان ها نیز به روز تر شود.
وی افزود: حوزه درمان کشور اکنون پیشرفت های چشمگیری داشته است و براساس آمارها بسیاری از بیماران از کشورهای همجوار برای درمان به ایران مراجعه می کنند.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: نصب دستگاه ام آر ای اعزام بیماران را به مناطق دیگر کاهش می دهد و مشکلات رفت و آمدها را کم می کند و باید این تجهیزات بیش از گذشته توسعه یابد.
وی عنوان کرد: ما جمعیت سالمند زیادی داریم که نیاز به توانبخشی دارند و باید این بخش در تمامی بیمارستان ها راه اندازی شود.

جرای ۱۵ هزار و ۳۹۹ طرح بهداشتی در دولت سیزدهم
کریمی در ادامه عنوان کرد: اجرای ۱۵ هزار و ۳۹۹ طرح درمانی در دولت سیزدهم موقعیت مناسب بهداشتی در کشور ایجاد کرده و شاخص های درمانی ارتقا یافته است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۵۵ دستگاه از تجهیزات گران قیمت بین بیمارستان های کشور در دولت سیزدهم توزیع شد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: اعزام بیماران به مناطق دیگر باید کاهش یابد و کسی نباید غیر از بیماری رنج دیگری را تحمل کند.
وی عنوان کرد: در زمینه نیروی انسانی کار سخت تر است و در یک ماه گذشته چهار هزار نیروی متخصص به مناطق مختلف کشور اعزام شده است.
کریمی ماندگاری پزشکان را بسیار مهم دانست و گفت: این مهم نیاز به همکاری تمامی مسوولان دارد و اگر تجهیزات و مکان مناسب در اختیار پزشکان قرار گیرد ماندگاری نیز افزایش می یابد.
وی عنوان کرد: اینک سه دهک اول جامعه با تمامی مردم روستاهای زیر ۲۰ خانوار و جامعه عشایری از خدمات بسته معیشتی درمانی برخوردارند که اتفاقی مهم در دولت سیزدهم رقم خورد.
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به انتخابات نظام پرستاری نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار ۴۹ هزار و ۵۰۰ نفر در این انتخابات مشارکت کردند و استقبال خوبی انجام شد.
افتتاح بخشی آی پی دی ( بین المللی) بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد و بازدید از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد از دیگر برنامه های سفر یک روزه معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان شمالی است.
شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۶۸ هزار نفر آن در قالب ۱۸ هزار خانوار در ۱۵۷روستای شیروان سکونت دارند.
خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۶۳ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.
در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و حدود ۳۰۰ پزشک متخصص فعالیت دارند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها