چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از مرکز کرمان 
در گفتگو با سردبیر «عصر مقاومت» رادیومقاومت عنوان شد 

چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از مرکز کرمان 

رادیو مقاومت و بازتاب حقیقت؛

از آرمان فلسطین تا مکتب حاج‌قاسم

در نیمه دوم قرن بیستم، انقلاب اسلامی ایران، در بستر کهکشان فکری حضرت امام خمینی(ره)، پس از ۱۰۰۰ سال رخوت، بیداری جهان اسلام را رقم زد تا گفتمان مقاومت و رهایی را فراروی ملت‌های مسلمان قرار بدهد. در این فرآیند درخشان، دوگانه‌ای قدرتمند از «اسلام» و «استکبار» شکل گرفت که محصول آن نفرت عمومی ملت‌های مسلمان از استکبار آمریکا و تفرعن غرب بوده است.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۳۵
نویسنده رضا کوچک زاده تهمتن | مدیررادیو مقاومت

درچنین احوالی بود که انقلاب اسلامی از آرمان فلسطین به عنوان مسأله اول و محوری جهان اسلام نام برد و جبهه هماهنگ اسلامی برای «محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار» را هدف حمایت قرار داد. به عبارتی دیگر، مبتنی بر الگوی گفتمانی مقاومت ملت ایران و جانفشانی‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، جبهه مقاومت تشکیل شد و اقتدار یافت. جبهه‌ای با جغرافیای گسترده از یمن، عراق، افغانستان، فلسطین، لبنان و سوریه و سایر ملت‌های اسلامی با محوریت «استکبارستیزی» و «دفاع از آرمان فلسطین» نضج و قوام یافت تا رژیم صهیونیستی را به محاصره و به قعر فنا ببرد.
نکته حائز اهمیت در این فرآیند، غلبه گفتمان مقاومت و مبارزه بر رویکرد خفت‌بار سازش دولت‌های عربی با رژیم صهیونیستی بوده است. آنچه در نهایت به گفتمان غالب منطقه تبدیل شد. راهبردی عمیق و عزتمند که در آخرین سویه خود، با امواج و لرزه بی‌سابقه طوفان‌الاقصی، خواب صهیونیست‌ها و آمریکا را برهم زد. طوفانی که نتیجه تحقیر و کشتار ۷۵ساله مردم فلسطین، شهرک‌سازی‌ها، نادیده گرفتن آرمان فلسطین توسط دولت‌های عرب، محاصره و فشار ۱۷ساله بر غزه و البته مهم‌تر از آن؛ تحت‌تاثیر و ذیل الگوی مبارزه‌طلبی انقلاب اسلامی ایران، به‌وقوع پیوست. طوفانی که علی‌رغم جنایات جنگی امروز آمریکا و صهیونیست‌ها در غزه که ناشی از استیصال است، سازه سیاسی- استراتژیک منطقه را دچار تحول اساسی کرد. این طوفان، نه‌تنها شکست صهیونیست‌ها را ترمیم‌ناشدنی ترسیم کرد تا هرگز منطقه به خواب مرگبار قبل از ۷اکتبر۲۰۲۳ بازنگردد، بلکه نابودی رژیم صهیونیستی را به یک هدف غایی و آرزویی تعبیرشدنی تبدیل نمود. با این وصف، بازنمایی رسانه‌ای گفتمان انقلابی مقاومت، محور مقاومت و آرمان‌های مقاومت (استکبارستیزی- رهایی از سلطه- آزادی فلسطین و قدس) ضرورتی اساسی است. درهمین بستر، رادیو مقاومت با رویکردی تازه و تهاجمی در کنار رزمندگان مقاومت و با هدف تبیین حقیقت از نیمه آبان راه‌اندازی شد تا باتوجه به رخدادهای امروز فلسطین، پیشتاز جریان رسانه‌ای برای تبیین مقاومت اسلامی در جامعه ایرانی شود و از این زاویه به تبیین و ترویج مکتب شهید سلیمانی و دستاوردهای کنونی جبهه مقاومت بپردازد. این رادیو ضمن توجه به مبانی و مبادی مقاومت خاصه در عرصه و منظر امروز فلسطین، سکویی برای بازتاب مظلومیت مردم غزه، افشاگر چهره دروغین و کریه آمریکا در ارتکاب جنایات جنگی، نسل‌کشی و تروریسم دولتی در کنار صهیونیست‌ها خواهد بود. امید است بستری مناسب از تبیین و آگاهی‌بخشی عمیق از گفتمان قدرتمند مقاومت برای جامعه ایرانی را در این شبکه رادیویی فراهم نماییم. بی‌شک در این مسیر، به عنایت حضرت‌ حق و دعای شهدا و خاصه شهید حاج‌قاسم سلیمانی دل بسته‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها