مدیرگروه موزه ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی؛

نَم زدگی تکیه “معاون الملک” رفع می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه؛

کرمانشاه نیازمند نصب ۱۸۰ دستگاه دوربین پلاک‌خوان است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با تأکید بر ضرورت توسعه کنترل هوشمند ترافیک، گفت: در راستای هوشمندسازی و مدیریت ترافیک به نحو بهینه، به ۱۸۰ دوربین پلاک‌خوان نیازمندیم.
کد خبر: ۱۴۲۹۶۹۹

جام جم آنلاین؛ محمد حیدری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه با تأکید استفاده از فناوری هوشمند در حوزه حمل و نقل ترافیک، اظهار کرد: ۷۲۰ هزار وسیله نقلیه در سطح استان وجود دارد که ۶۵ درصد آن مختص شهر کرمانشاه است که با توجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه و گسترش شهرها، دیگر مدیریت ترافیک به روش‌های سنتی چندان اثربخش نیست، بنابراین باید از روش‌های هوشمند در این حوزه استفاده شود.

وی ادامه داد: در این حوزه اقداماتی مانند نصب دوربین‌های پلاک‌خوان انجام شده، اما پوشش مناسب خیابان‌ها در شهرستان‌های استان نیازمند نصب ۱۰۰ دوربین دیگر است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تعداد ۱۷ دستگاه دوربین پلاک‌خوان از سال گذشته در شبکه بزرگراهی استان نصب شده، اما طبق آمار گرفته شده در راستای هوشمندسازی و مدیریت ترافیک به نحو بهینه نیاز به ۱۸۰ دوربین دیگر داریم.

وی رسیدگی به تخلفات ساکن، رصد اجرای بهتر طرح زوج و فرد خودروها، کاهش خطاهای انسانی در رسیدگی به تخلفات و افزایش سطح اثربخشی برنامه‌ها را از جمله مزایای به کارگیری فناوری در حوزه تردد و ترافیک شهری دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در شهر کرمانشاه داریم عدم تناسب زیرساخت‌ها با حجم ترافیک و تردد موجود است.

حیدری یادآور شد: الان در خیلی از جاها شاهد پارک دوبله هستیم که سبب گره ترافیکی در سطح معابر می‌شود که در راستای مدیریت پارک دوبله رویکرد سلبی که پلیس دارد نیاز به سامانه‌های هوشمند داریم.

وی گفت: خودروهای ثبت تخلف ساکن یکی از این سامانه‌های هوشمند در این راستا است؛ خودروهای پلاک‌خوان به صورت آنلاین تخلفاتی مانند پارک دوبل و تردد‌های غیرمجاز را ثبت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه، از افزایش ۱۵ درصدی اعمال قانون طی هفت ماهه سپری شده از سال‌جاری خبر داد و افزود: یک‌هزار و ۲۰۰ راننده خطرآفرین که سرعت آن‌ها در معابر درون شهر بیش از ۱۴۰ کیلومتر بوده، نیز شناسایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: با مجوز قضایی به مدت ۱۵ روز توقیف می‌شوند علاوه بر آن اعمال نمرات منفی در سوابق گواهینامه در نهایت محروم از رانندگی اعمال خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه در هفت ماهه امسال تعداد جانباختگان ۱۰ درصد افزایش داشت، گفت: ۷۶ درصد این آمار مربوط به عابران پیاده است، بنابراین باید زیرساخت‌های لازم در سطح استان فراهم و از سوی دیگر عابران پیاده هم هنگام تردد در معابر شهری به قوانین راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها