محمد الرعد،‌عضو پارلمان لبنان در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» مطرح کرد

شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها

ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم» مطرح کرد

پیروزی مقاومت با صبر و قاطعیت

اجرایی‌شدن آتش‌بس موقت در نوار غزه، نقطه آشکارساز شکست رژیم اشغالگر قدس در برابر مقاومت غزه محسوب می‌شود. بسیاری از تحلیلگران و استراتژیست‌های غربی و صهیونیستی معتقدند تل‌آویو بدون دستیابی به هیچ‌یک از اهداف کلان خود در نوار غزه، ناچار شده است خط‌قرمز اولیه‌اش، یعنی انعقاد آتش‌بس در غزه (حتی از جنس آتش‌بس موقت) را زیر پا بگذارد.
کد خبر: ۱۴۳۲۶۵۹
نویسنده حسین یاری - گروه بین‌الملل
پیروزی مقاومت با صبر و قاطعیت
 
در این میان، شاهد افزایش انسجام جبهه مقاومت در برابر آشفتگی اردوگاه صهیونیست‌ها و آمریکا هستیم. انتقادات وارده علیه نتانیاهو و بایدن به‌عنوان دو قاتل اصلی کودکان غزه پس از آتش‌بس موقت، بیش از پیش بابت جنایات خود تحت فشار افکارعمومی دنیا قرار گرفته‌اند. در این خصوص گفت‌وگویی با ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان صورت داده‌ایم.

با توجه به آتش‌بس‌موقت صورت‌گرفته درجنگ‌غزه، برآورد شما ازوضعیت میدانی این نبرد چیست؟ آتش‌بس اخیرچه پیامی دارد؟
دو طرف این معادله مشخص و وضعیت آنها قابل ارزیابی است. درحالی‌که رژیم اشغالگر قدس نمادهای شکست را یکی پس از دیگری با خود حمل می‌کند، شاهد پیروزی بزرگ مقاومت دراین خصوص هستیم. مقاومت توانست با صبر و قاطعیت دربرابر دشمن صهیونیستی پیروز شود. دراین میان نمی‌توان ازتلاش‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای پایان‌دادن به جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه غافل شد. این تلاش‌ها از ابتدای نبرد ادامه داشت. جهانیان ظلم‌وستم آشکار رژیم اشغالگر قدس و جنایات آن را در نوار غزه مشاهده کردند. دنیا علیه رژیم‌صهیونیستی به‌پاخاسته و ملت‌ها در نقاط گوناگون با ماهیت و عملکرد این رژیم به‌صورت مستند آشکار شده‌اند. در تجاوزات رژیم‌صهیونیستی که باحمایت غرب صورت می‌گیرد کودکان، زنان و خبرنگاران هدف قرار می‌گیرند بااین‌حال نتوانستند مقابل غزه که ۲۰‌سال در محاصره است پیروز شوند. این یک شکست تمام‌عیار برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شود. 

پیام اصلی پیروزی اخیر مقاومت برای دشمن صهیونیستی و حامیان غربی آن و طرفداران سازش با تل‌آویو (در منطقه) چیست؟ 
صورت‌مسأله در خصوص فلسطین مشخص است. ما این حقیقت آشکار را از کودکی درک کرده‌ایم که با صبر و مقاومت باید در برابر دشمنان پیروز شود. این قاعده در خصوص جنگ اخیر نیز صدق می‌کند. بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران جمله معروفی را فرموده‌اند مبنی بر این‌که اسرائیل غده‌ای سرطانی است و باید ازبین‌برود. امام موسی‌صدر نیز جمله معروفی در این خصوص دارد که در آن اسرائیل را شر مطلق قلمداد می‌کند. هر جریان و کشوری که این حقایق را درک نکند و به فکر ارتباط و تعامل با رژیم اشغالگر قدس بیفتد، ضرر کرده و هزینه‌های این خطا را پس از مدتی دریافت می‌کند. اساسا نمی‌توان با بازیگری که شر مطلق است وارد تعامل و سازش شد. در جریان جنگ غزه بار دیگر این مسأله به اثبات رسید. این‌که رژیم‌صهیونیستی حتی نسبت به بدیهیات انسانی و حقوقی پایبند نیست.
 
یکی از جنایاتی که رژیم اشغالگر قدس در جریان جنگ غزه صورت‌داد، هدف‌قراردادن عامدانه خبرنگاران و اصحاب رسانه و به‌شهادت‌رساندن ده‌ها تن از آنها بود. به نظر شما چرا رژیم‌صهیونیستی از رسانه‌های مستقل تا این اندازه هراس دارد؟
به نکته و سؤال مهمی اشاره کردید. هدف‌قراردادن خبرنگارانی که درحال انعکاس واقعیات میدان نبرد هستند، جنایت دیگری از سوی رژیم‌صهیونیستی محسوب می‌شود. تل‌آویو از رسانه‌های مستقل می‌هراسد زیرا آنها واقعیات و حقایق میدان نبرد و عمق جنایات این رژیم را به جهانیان منتقل می‌کنند. یکی از دلایل بیداری جهانی علیه صهیونیست‌ها، همین اطلاع‌رسانی‌های صادقانه و میدانی است. در چنین شرایطی رژیم اشغالگر قدس مستقیما خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد تا صدای رسانه‌های دغدغه‌مند را خاموش کند اما این یک خیال خام است. اتفاقا شاهد سیر صعودی اطلاع‌رسانی ازجنایات غزه توسط رسانه‌های مستقل هستیم و شهادت خبرنگاران آنها، تاثیری در مسئولیت‌پذیری این رسانه‌ها درقبال وظیفه و رسالت حرفه‌ای و انسانی واخلاقی آنها نگذاشته است. رژیم‌صهیونیستی به این دلیل خبرنگاران را هدف قرار می‌دهد چون از رسانه‌ها می‌ترسد. رژیم غاصب وکودک‌کش اسرائیل خبرنگاران را به این دلیل به شهادت می‌رساند تا در انتشار اخبار پیروزی مقاومت شریک نباشند. اکنون برهمگان ابعاد وعمق فجایع انسانی که صهیونیست‌ها درغزه ایجاد کرده‌اند مشخص است. بیداری جهانی علیه صهیونیست‌ها، شکستی دیگر برای این رژیم محسوب می‌شود و خبرنگاران شهید، در ایجاد این بیداری گسترده و بین‌المللی نقش بسیار مهمی را ایفا کرده‌اند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها