عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

کم‌آبی یک ابرچالش برای کشور است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: برای حفظ منابع آبی و خاکی کشور که باعث کاهش روند بیابان‌زایی شود، می توان هم با کاشت درختان مرتبط و هم توسعه کشاورزی اقدام کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۴۴۰

کم‌آبی یک ابرچالش برای کشور است

به گزارش جام جم آنلاین، فاطمه محمدبیگی در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه آب، یکی از ابرچالش های کشور طی سال های آینده است به ضرورت فرهنگ‌سازی بیشتر در حوزه مدیریت و مصرف آب اشاره کرد و گفت: همه ما باید یاد بگیریم که چطور به بهترین شکل از کمترین میزان آب استفاده کنیم؛ چرا که با توجه به بحران آب در سراسر جهان، دنیای آینده از آن کسانی است که مدیریت آب را یاد گرفته و از این مایع حیاتی بهترین استفاده را برای توسعه کشور خود می‌کنند.

این عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: موضوع هدر رفت آب در شبکه‌ها یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشت.

نماینده مردم قزوین در محلس تاکید کرد: مدیریت هدر رفت آب، امر واجبی است و باید مدیران آبفا در سراسر کشور نسبت به این موضوع، حساسیت لازم را داشته باشند.

محمدبیگی همچنین به سرانه مصرف آب در کشور اشاره و بیان کرد: اعداد و ارقام اعلامی به نظر بالا و نیازمند مدیریت تقاضا و مصرف به شکل ویژه است و اصلاح الگو و مدیریت مصرف در این زمینه بسیار مهم است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حوزه ریزگردها چندین مساله وجود دارد؛ نخستین مساله تامین منابع آبی پایدار، جلوگیری از خشک شدن مزارع و حفظ حیات آبی کشور است، ادامه داد: برای حفظ منابع آبی و خاکی کشور که باعث کاهش روند بیابان‌زایی شود، می توان هم با کاشت درختان مرتبط و هم توسعه کشاورزی اقدام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها