سالگرد شهادت آیت الله دستغیب مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد شهید دستغیب در خیابان معالی آباد شیراز برگزار شد .
کد خبر: ۱۴۳۵۳۰۰
 به گزارش جام جم آنلاین ،به مناسبت چهل و دومین سالگرد شهادت آیت الله دستغیب مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده معزز شهدا در مسجد شهید دستغیب در خیابان معالی آباد شیراز برگزار شد 
در این مراسم که مزین به حضور پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام بود ، حجت الاسلام سید ابراهیم دستغیب نوه شهید دستغیب به نقل از مرحوم پدرش حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم دستغیب، چگونگی شهادت این شهید مخلص را تشریح کرد .
وی با اشاره به اینکه امام خمینی رضوان الله تعالی در تعبیراتی، شهید دستغیب را عالم عامل، معلم اخلاق و مهذب نفوس و یک شخص ارزشمند برای اسلام برشمردند افزود : در این زمانه باید به دنبال سبک زندگی شهید دستغیب باشیم و جوان‌ها بدانند که شهید دستغیب با چه زحماتی و تحمل چه مشکلاتی توانست به این جایگاه برسد .
وی افزود : کمتر کسی میداند که شهید دستغیب از ۷ عالم و مرجع زمان خود اجازه اجتهاد داشتند و جوان‌ها باید با مطالعه کتاب‌ها و آثار شهید دستغیب به شناخت واقعی سبک زندگی شهید دستغیب دست یابند .
حجت الاسلام روحانی،دبیر دبیرخانه دائمی یادواره شهید دستغیب نیز با اشاره به چهل و دومین سالگرد سید الشهدای استان فارس سومین شهید محراب گفت: عمر ۶۷ ساله شهید دستغیب سراسر افتخار و مایه مباهات برای جهان اسلام است .
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدی از اساتید حوزه و دانشگاه نیز گفت: ایمان شهید دستغیب اکسیری است که در زندگی سراسر سعادتمند این شهید جلوه‌ای خاص داشته که باید برای روحانیون و آحاد مختلف مردم الگو باشد .
وی افزود : شهید دستغیب در محضر علمای بزرگی، چون شهید محلاتی مسلح به نور علم و دانش شد  و جایگاه این شهید آنقدر والاست که بعد از سالهاچنین مجالسی به پاس بزرگی منش و علم و تقوا و اخلاق او برپا می‌شود.
وی علم و تقوا، شجاعت، و ولایت پذیری شهید دستغیب را بر گرفته از خلوص نیت و ایمان قوی او عنوان کرد
 
این برنامه با اجرای سرود‌های انقلابی گروه سرود احزاب الحسین وپخش تصویری از سخنرانی‌های شهید دستغیب همراه بود
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها