رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان اکباتان از روز پنج‌شنبه هفتم دی ماه تا ظهر روز شنبه بیش از ۸۰۰ نفر مراجعه سرپایی داشته است که ۲۰ نفر بستری شدند.
کد خبر: ۱۴۳۸۴۷۹

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پویش ملی سلامت(غربالگری دیابت و فشار خون بالا) از یکم آذرماه شروع شده و تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد‌. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این پویش برای افراد بالای ۱۸ سال است، افزود: این افراد می توانند از خدمات رایگان غربالگری و آموزشی بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح بیمارستان اکباتان، گفت: بنای بیمارستان اکباتان از سال ۱۳۸۷ با افت و خیز فراوان مواجه بود که در نهایت روز پنج شنبه رسما به مرحله بهره برداری رسید.

مجذوبی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر ۱۸ سال در استان داریم، اعلام کرد: بیمارستان اکباتان از روز پنج‌شنبه تا ظهر روز شنبه بیش از ۸۰۰ نفر مراجعه سرپایی داشته است که ۲۰ نفر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: از روز پنج‌شنبه ۷ دی با تدابیر و حداکثر ایمنی لازم کودکان بیمار به این بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: این بیمارستان ۲۷۰ تخت دارد و از لحاظ داشتن تجهیزاتی نظیر رادیولوژی و سی‌تی‌اسکن مشکلی ندارد و جانمایی کردیم تا دستگاه ام‌آرآی را هم در این مرکز مستقر کنیم؛ همچنین این بیمارستان فضای بی‌نظیری دارد و از لحاظ آموزشی نیز می‌تواند برای فراگیران مناسب باشد.

مجذوبی عنوان کرد: به دنبال این هستیم در روزهای آینده کلینیک تخصصی را در بعدازظهر علاوه بر کلینیک تخصصی که صبح داریم، راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همچنان مرکز تروما و حوادث، بیمارستان بعثت است، گفت: خدمات جراحی نیز در کنار خدمات داخلی آغاز شده و اتاق عمل کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیگیرهستیم این مرکز در آینده ای نزدیک تمام جراحی‌های اطفال را ارائه دهد، اظهار داشت: تا بیمارستان به مرکز جامع طبی کودکان تبدیل شود، زمان می‌برد اما تمام بستر را فراهم خواهیم کرد که در نوع خود در غرب کشور بی‌نظیر باشد.

مجذوبی با تاکید بر اینکه بیمارستان اکباتان در توریسم درمانی هم جایگاه خوبی خواهد داشت، افزود: همچنین دانشگاه در این مدت سعی کرده در تمام محورها از جمله حوزه درمان، توسعه، بهداشت، تحقیقات، انضباط مالی و ..‌. حرکت و آنها را فعال کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه از بین ۲۸۰۰ تخت خوابگاهی که در این دولت در کشور راه‌اندازی شده، بیش از ۸۰۰ تخت در همدان بوده است، خاطرنشان کرد: مجوز احداث دو خوابگاه بین‌المللی را برای دختران و پسران گرفته‌ایم و آنها را نیز پیش خواهیم برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها