نتایج یک نظرسنجی جدید در اراضی اشغالی، موجبات نگرانی‌های تازه نتانیاهو و همراهانش را فراهم ساخته است. دریک نظرسنجی که توسط مؤسسه موسوم به دموکراسی اسرائیل‌ (IDF)‌ در اواسط دسامبر انجام شد، ۶۹درصد از ساکنان اراضی اشغالی می‌گویند باید بلافاصله پس از پایان جنگ غزه انتخابات دوباره برگزار شود.
کد خبر: ۱۴۳۸۸۴۱
نویسنده حنیف غفاری / عضو شورای سردبیری
 
مطابق این نظرسنجی‌ها، فقط ۲۴ درصد از صهیونیست‌ها اطلاع‌رسانی و ادعاهای نتانیاهو درخصوص جنگ را باور دارند و صرفا ۳۹ درصد از حامیان قبلی نتانیاهو(‌طرفداران حزب لیکود) حاضر هستند در صورت برگزاری انتخابات دوباره، به وی رای دهند. به‌عبارت بهتر، نتانیاهو حتی حمایت اکثر رای‌دهندگان از حزب متبوع خود را از دست داده است. دیگر نظرسنجی‌ها نیز حکایت از وضعیت وخیم نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس درنزد ساکنان اراضی اشغالی دارد. نتانیاهو رسما تبدیل به مصداق شکست در جنگ غزه شده است. 
صورت‌مسأله مشخص است: برگزاری انتخابات زودهنگام مترادف با شکست قطعی نتانیاهو و حزب لیکود در انتخابات سراسری خواهد بود. برخی اخبار دیگر می‌گوید که نتانیاهو حتی در کابینه جنگ (‌کابینه‌ای که پس از جنگ غزه تشکیل شد‌) نیز قدرت مانور خود را از دست داده است. یکی از مقامات ارشد رژیم‌صهیونیستی درخصوص شکل‌گیری مثلث گالانت، بنی‌گانتز و گادی آیزنکوت، به رسانه‌های صهیونیستی گفته است‌:«تصمیمات روزانه در مورد جنگ توسط سه ژنرال سابق در کابینه جنگ گرفته می‌شود. این افراد با شروع جنگ به کابینه پیوسته‌اند. دلیل این مسأله، ناتوانی نتانیاهو در تحلیل اوضاع میدانی بوده است. حتی نتانیاهو در تصمیم‌گیری درباره زمان آغاز حمله زمینی و پذیرش قرارداد آزادسازی گروگان‌ها و آتش‌بس یک هفته‌ای تردید داشت و این روند را به تاخیر انداخته بود.»
نتانیاهو در چنین شرایطی تلاش می‌کند خود را مسلط بر میدان نشان دهد! او مدام در جمع سربازان صهیونیستی حاضر می‌شود و از دستاوردهای نداشته خود و تل‌آویو در جنگ غزه سخن می‌گوید. نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس اکنون متوجه گزاره قطعی در نظرسنجی‌ها شده است؛ این‌که میان پایان جنگ غزه و پایان حیات سیاسی وی و احتمالا روانه‌شدنش به زندان بابت پرونده‌های فساد مالی، ارتباط مستقیمی وجود دارد. همین مسأله باعث شده که نتانیاهو در‌صدد گسترش جنگ غزه و تکثیر اضلاع و مصادیق نبرد بر‌آید. دراین میان هرانتخاباتی که نتانیاهو صورت دهد مصداق مرگ یا خودکشی تلقی می‌شود. در این معادله راهی برای پیروزی نتانیاهو و حتی دیگر سیاستمداران صهیونیستی وجود ندارد. 
به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، رژیم اشغالگر قدس اساسا قدرت ترمیم و جبران شکست خود درعملیات طوفان‌الاقصی را نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت. شکل‌گیری دوگانه «لیبرال ــ محافظه‌کار» یا «‌نتانیاهو ــ گانتز» دراراضی اشغالی تأثیری در گریز صهیونیست‌ها ازوضعیت آشفته کنونی ندارد. قطعا وقوع عملیات طوفان‌الاقصی و تحقق شکست نهایی رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه، تبدیل به نقطه‌عطفی در روند سقوط این رژیم اشغالگر وکودک‌کش خواهد شد. وعده‌ای که رزمندگان مقاومت و ملت‌های آزاده و آگاه مسلمان تردیدی در تحقق آن ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها