-براساس نتایج یک نظرسنجی در سرزمین های اشغالی، ۵۳ درصد از صهیونیست ها معتقدند که رژیم اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه در برابر جنبش حماس پیروز نشده است و ۲۲ درصد دیگر نیز معتقدند که تل آویو واقعاً در این جنگ شکست خورده است.
کد خبر: ۱۴۴۰۵۴۹

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقات «لازار» که برای روزنامه صهیونیستی «معاریو» صورت گرفت، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که آیا رژیم اسرائیل در جنگ علیه نوار غزه پیروز شده یا شکست خورده است، ۵۳ درصد گفتند که هنوز پیروز نشده است.

۲۲ درصد از شرکت کنندگان هم گفتند که رژیم اسرائیل در این جنگ شکست خورده است. هشت درصد دیگر گفته اند که رژیم اسرائیل به شدت در جنگ علیه شکست خورده است. فقط ۹ درصد شرکت کنندگان گفتند که رژیم اسرائیل به پیروزی بزرگی دست یافته است. هشت درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که نمی دانند.

این روزنامه نوشت: در پی احساس پیشرفت کُند [ رژیم اسرائیل ] در جنگ غزه و راکد شدن مساله بازگشت اسیران صهیونیستی و ادامه جنگ فرسایشی در شمال سرزمین های اشغالی، بر اساس این نظر سنجی،حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر موقعیت خود را از دست داده و به یک سطح بی سابقه ای افت کرده است؛ به گونه ای که در صورت برگزاری انتخابات کنست (پارلمان) در حال حاضر، تنها ۱۶ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست را به دست خواهد آورد.

براساس این نظرسنجی، حزب لیکود نسبت به نظرسنجی هفته گذشته سه کرسی خود را از دست داد و به ۱۶ کرسی کاهش یافت؛ در حالی که موقعیت حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» وزیر جنگ سابق و عضو کنونی شورای جنگ رژیم صهیونیستی همچنان در تقویت است و با کسب سه کرسی دیگر نسبت به نظر سنجی هفته گذشته، به ۳۹ کرسی افزایش یافت. حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید»‌ رهبر مخالفان نیز با از دست دادن یک کرسی نسبت به نظرسنجی هفته گذشته، ۱۳ کرسی به دست آورد.

بطور کلی، در نظرسنجی هفته جاری میزان کرسی های ائتلاف کابینه به رهبری نتانیاهو در مقایسه با ۴۶ کرسی کسب شده در نظرسنجی هفته گذشته به ۴۴ کرسی کاهش یافته و میزان کرسی های احزاب مخالف افزایش یافته و به ۷۱ کرسی رسیده است که در صورتی که انتخابات همین امروز برگزار شود، احزاب مخالف واجد شرایط تشکیل کابینه هستند.

۵۱ درصد از صهیونیست های شرکت کننده در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که نتانیاهو یا گانتس، کدام یک برای نخست وزیری رژیم اسرائیل مناسب تر است؟ گانتس را انتخاب کردند و تنها ۲۹ درصد گفتند که نتانیاهو بهتر است و ۲۰ درصد گفتند که نمی دانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها