۷ماه نسل کشی مانع استقامت فلسطینیان دربرابر صهیونیست‌ها نشده است

۳۳۶۷۴ شهید، اقتدار مظلوم

روزگار غزه داستانی نیست که فقط مورد توجه هنرمندان فلسطینی یا جبهه مقاومت باشد. با مروری گذرا بر عملکرد هنرمندان سراسر جهان، می‌توان جبهه مقاومت در هنر را به گستره کره‌زمین وسعت بخشید.
کد خبر: ۱۴۴۰۶۹۵
نویسنده علی رحیمی - گروه فرهنگ و هنر
 
در دو سه ماه گذشته هنرمندان بسیاری با وجود مخالفت سیاستمداران کشورهای‌شان، به این تراژدی بزرگ عکس‌العمل نشان داده و در حمایت از مردم غزه از جان مایه می‌گذارند. آنها تهدید‌ها و تهمت‌ها را به جان می‌خرند، به اخراج‌ها وقعی نمی‌نهند و در مسیر مبارزه چون سدی استوار ایستاده‌اند تا آنجا که امروز سلاح مبارزه دیگر نه اسلحه، تانک، موشک و... که قلم‌ و کلمه است.در دو سهماه اخیر جهان شاهد یک واکنش بزرگ از هنرمندان مقاومت بود که هریک به شیوه‌ای انزجار خود را نسبت به اسرائیل نشان دادند. از جیسون استاتهام ستاره ‌سینما که پرچم فلسطین را روی خودروی خودش نصب کرد، دیلن تیری بازیگر فرانسوی که اعلام کرد حتی اگر شغلم را از دست بدهم ساکت نخواهم ماند و تا زمانی که بتوانم از مردم فلسطین دفاع می‌کنم تا قطع همکاری با هنرمندانی همچون سوزان ساراندون، ملیسا باررا ستاره «جیغ ۶»، بوتس رایلی، سیرا رائو، رجینا جکسون و... همه نشان از آن دارد که هنرمندان مقاومت همانند گروه‌های مسلح همسو، به‌هیچ‌وجه حاضر به فرودآوردن سر تسلیم در مقابل زور نیستند. لا زارا، هنرمند کانادایی‌الاصل که نماینده فرانسه در یورو ویژن ۲۰۲۳ بود در جدیدترین حرکت هنرمندانه در مقابله با جنایات اسرائیل اقدام به راه‌اندازی کارزاری خواستار محرومیت اسرائیل از شرکت در مسابقات یورو ویژن به‌دلیل جنایاتی که در فلسطین انجام می‌دهد شد.

او در متنی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد نوشت: 
«چگونه می‌توانیم اقدام کنیم؟ ما فقط افراد ساده‌ای هستیم!
نه، ما مردم هستیم، اگر متحد باشیم، قدرت داریم.

بیایید اسرائیل رابه‌دلیل نسل‌کشی‌ای که علیه فلسطینی‌ها مرتکب می‌شودممنوع یا ردصلاحیت‌کنید. این‌مطلب‌رادرتوییتر، تیک‌تاک، اینستاگرام، فیسبوک و... به اشتراک بگذارید وبازنشردهید. بیایید شرارت را جشن نگیریم، بیایید درسمت خوب تاریخ باشیم ...».
زیباترین جمله زارا در این پست، دعوت از دنبال‌کننده‌هایش به «ایستادن در سمت خوب تاریخ» است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها