راه‌اندازی دبیرخانه پیوست رسانه‌ای در شهرداری مشهد
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری خبر داد

راه‌اندازی دبیرخانه پیوست رسانه‌ای در شهرداری مشهد

تقدیم بودجه 44 هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد در سال 1403 را به شورای اسلامی شهر مشهد

بودجه شهرداری مشهد در سال1403؛ 44 همت

شهردار مشهد گفت: توزیع عادلانه بودجه به منظور توسعه متوازن و گسترش عدالت اجتماعی و تعادل فضایی در سطح شهر دردستورکار قرار داشته است.
کد خبر: ۱۴۴۳۵۳۹
نویسنده محمد جواد افشارصفوی

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، محمدرضا قلندر شریف امروز ظهر در جریان یکصد و سومین جلسه علنی شورای شهر آلبوم بودجه 44 هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد در سال 1403 را به رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تقدیم کرد.

قلندر شریف در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروز افتخار دارم به عنوان خادم مشهد الرضا(ع) بودجه 1403 شهرداری مشهد را تقدیم شورای اسلامی شهر مشهد کنم گفت: در بودجه 1403 تمامی الزامات قانونی، محدودیت ها و مسائل ویژه به صورت دقیق لحاظ شده است.

وی افزود: یکی از مهم ترین موارد لحاظ شده در بودجه مربوط به چشم اندازهایی است که توسط اعضای شورای شهر در ابتدای روزهای کاری دوره ششم تدوین و به مدیریت شهری ابلاع شده است

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه موضوع هویت شهری مشهد یکی از مهم ترین آنهاست تصریح کرد: کلید واژه مشهد الرضا(ع) امروز با شعار مشهد، جهانشهر برکت و کرامت عجین شده و در ذهن ها باقی مانده است.

قلندر شریف با بیان اینکه در بودجه به حوزه های محیط زیست شهری، دیپلماسی شهری و اقتصاد شهری نگاه ویژه ای شده است خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم که از بودجه 1401عملیاتی شده است موضوع ابلاغ قانون درامدهای پایدار شهری است؛ موضوعی که در روند درامدی شهرداری ها را تغیر داده است.

وی با بیان اینکه بحث تراز مالی طرح تفصیلی یکی دیکری از موارد مورد توجه در بودجه است گفت: این طرح پس از سالها بازنگری شده و ابلاغ شد و سختی هایی را برای شهرداری و شهروندان ایجاد کرد.

شهردار مشهد مقدس با اشاره به مطالبات شهرداری مشهد از دولت عنوان کرد: برای اولین بار مطالبات ما از دولت و سایر دستگاه ها در حال ثبت شدن است و در حال رایزنی هستیم تا با حمایت اعضای شورای شهر و مدیریت استان و نمایندگان مجلس بتوانیم راهی مناسب برای وصول بدهی ها از دولت پیدا کنیم.

شرایط حاکم بر تدوین بودجه 1403

شهرداری مشهد شهردار مشهد با بیان اینکه تدوین بودجه در چهارچوب ضوابط و دستورالعمل های قانون درامد های پایدار شهرداری ها تدوین شده است گفت: تدوین بودجه با توجه به وضعیت تراز مالی طرح های تفصیلی، اعمال الویت نگهداشت شهر و رشد پایه هزینه های نگهداری، لحاظ نمودن شرایط و پیگیری های اخذ مطالبات دولتی در بودجه، تدوین بودجه مبتنی بر الگوهای تامین مالی نوین شهری و با لحاظ نمود الویت پروژه های نیمه تمام صورت گرفته است.

سیاست های تدوین بودجه در سال 1403 شهرداری مشهد

شهردار مشهد با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی تدوین بودجه مبتنی بودن بر چشم انداز و سیاست های ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد است گفت: بودجه سال آتی منطبق بر اهداف برنامه میان مدت 1401-1405، جهت دار کردن مسیر توسعه و انطباق حداکثری با طرح های تفصیلی، تخصیص منابع با الویت نواحی کمتر توسعه یافته حاشیه شهر، رعایت صرفه جویی در هزینه های عمومی با تاکید بر تدقیق هزینه ها و مدیریت بهره وری و افزودن بعد مکانی به برنامه و بودجه با اطلس پراکنش پروژه های در سال 1403 تدوین شده است.

قلندر شریف با بیان اینکه توزیع عادلانه بودجه به منظور توسعه متوازن و گسترش عدالت اجتماعی و تعادل فضایی در سطح شهر دردستورکار قرار داشته است گفت: توجه ویژه به اجرای پروژه های عمرانی بزرگ مقیاس، تدارک جلب مشارکت شهروندان و اهالی محلات درپروژه های محلی، الویت بندی پروژه ها براساس معیارهای الزام آور و ترجیحی و پیش بینی اعتبار مورد نیاز اجرای پروژه های زودبازده و اعتماد ساز مرحله سوم از دیگر ظرفیت های بودجه سال 1403 است.

منابع پیشنهادی بودجه شهرداری مشهد در سال1403

قلندر شریف با اشاره به منابع درامدی بودجه در سال آتی گفت: دربودجه تقدیمی پیش بینی شده تا 18 هزار و 393 میلیارد تومان از محل درآمدهای عمومی ، 12 هزار و 484 میلیارد تومان از طریق واگذاری دارایی های مالی، 9 هزار و 322 میلیارد تومان از طریق واگذاری دارایی های سرمایه ای، 2 هزار و 500 میلیارد تومان از طریق منابع قابل تخصیص انتقالی از سالهای قبل و 1 هزار و 375 میلیارد تومان از طریق خالص منابع سازمانها و شرکت های تابعه شهرداری جذب شود.

مصارف پیشنهادی بودجه شهرداری مشهد در سال 1403

قلندر شریف با اشاره به مصارف پیشنهادی بودجه در سال آتی گفت: دربودجه تقدیمی پیش بینی شده تا 18 هزار و 826 میلیارد تومان در زمینه تملک دارایی های سرمایه ای ، 13 هزار و 665 میلیارد تومان در بخش اعتبارات هزینه ای، 6 هزار و 735 میلیارد تومان در بخش تملک دارایی های مالی، 3 هزار و 473 میلیارد تومان در بخش مازاد منابع بر مصارف انتقالی به سال بعد و 1 هزار و 375 میلیارد تومان در بخش خالص مصارف سازمان ها و شرکت های تابعه مورد مصرف قرار بگیرد.

مقایسه سهم بودجه عمرانی و جاری در سال 1403

شهردار مشهد با اشاره به مقایسه سهم بخش عمرانی و جاری در بودجه 1403 شهرداری مشهد گفت: در بودجه سال آینده 63 درصد بودجه به فعالیت های عمرانی و 37 درصد بودجه به فعالیت های جاری اختصاص دارد.

برخی از پروژه های کلان 1403 شهر مشهد

قلندر شریف با اشاره به بودجه های درنظر گرفته شده برای پروژه های کلان در سال 1403 بیان داشت: در سال 1403 مبلغ 6 هزار و 36 میلیارد تومان به احداث خطوط قطار شهری در خطوط سه و چهار، 1 هزار و 200 میلیارد تومان به پروژه های زودبازده محلات هدف بازآفرینی شهری، 848 میلیارد تومان به خرید ناوگان اتوبوسرانی، 500 میلیارد تومان به خرید واگن قطار شهری، 215 میلیارد تومان به احداث و تجهیز کمربند سبز، 200 میلیاردتومان به احداث دوربرگردان بزرگراه آزادی، 130 میلیارد تومان به احداث تقاطع غیرهمسطح وکیل آباد و 125 میلیارد تومان به احداث تقاطع غیرهمسطح خیام شمالی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: احداث تقاطع غیر همسطح شاهد- شهید فخرایی با اعتبار 125 میلیارد تومان، احداث سطح 3 تقاط غیر همسطح شهید فهمیده با اعتبار 125 میلیارد تومان، تکمیل تقاطع غیرهمسطح سواره رو انقلاب اسلامی با 120 میلیارد تومان، تکمیل ستاد مرکزی سازمان آتش نشانی میدان ابوطالب با 90 میلیارد تومان اعتبار، تکمیل تصفیه خانه سیدی با اعتبار 66 میلیارد تومان، احداث مجموعه سرپوشیده ورزشی همگانی با اعتبار 65 میلیارد تومان، ادامه احداث پارک جهانشهر با اعتبار 50 میلیارد تومان و ادامه احداث پارک بزرگ شهری کرامت با 50 میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه های شاخص مشهد در سال 1403 است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها