مشارکت در انتخابات با تاثیرگذاری خواص چگونه محقق می شود؟

ماموریت خواص برای انتخابات

یک فعال سیاسی گفت: از خواص انتظار می رود شبهات مردم را برطرف کرده و به سوالات مردم در مورد انتخابات پاسخ دهند همچنین در معرفی نامزدهای واجد صلاحیت به مردم کمک کنند و در نهایت سعی کنند با تبیین موضوع انتخابات زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم کنند .
کد خبر: ۱۴۴۴۵۴۹

حمیدرضا ترقی در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: طبیعی بود که جریان ساختارشکن اصلاحات لیست انتخاباتی ندهد چرا که این جریان حضورش در انتخابات را مشروط  به حضور افرادی که جزو شاخص‌های اصلاح طلبان هستند اما به دلایل گوناگون ساختارشکنی کرده و با قانون اساسی مخالفت کرده بودند همچنین با انواع و اقسام توطئه های دشمن در فتنه‌های مختلف پرونده قضایی دارند، کرده بود؛ در حالیکه به طور طبیعی این افراد طبق قانون امکان تایید صلاحیت نداشتند.

 وی ادامه داد: همچنین این جریان خواهان حضور تشکل‌هایی بود که غیرقانونی اعلام شده بودند و  بر اساس قانون هم افرادی که در تشکل های غیرقانونی عضو هستند نمی‌توانند نامزد انتخاباتی شوند.

ترقی خاطر نشان کرد:  این طیف به دلیل اینکه حضور در انتخابات را مشروط به تایید این عده کرده بود اعلام کرده در انتخابات شرکت نمی‌کند.

وی افزود: اما سایر اصلاح‌طلبانی که در چارچوب نظام و قانون می‌خواهند فعالیت کنند و صندوق رای را به رسمیت می‌شناسند و با توجه به اینکه بالغ بر ۱۵۰۰ نفر از آنها در لیست تایید شدگان هستند قطعاً در انتخابات حضور خواهند داشت حال در سطح کشور و یا تهران که به خودشان بستگی دارد.

این فعال سیاسی در ادامه در خصوص نقش خواص در مشارکت انتخاباتی گفت؛ به طور طبیعی خواص در کشور نقش موثری در هدایت مردم،تشویق و ترغیب مردم به حضور در صحنه دارند و افرادی که خودشان را خواص تلقی می‌کنند یعنی به آرمان‌های انقلاب اعتقاد داشته، دلسوز نظام و... هستند و نمی‌توانند ساکت و بی تفاوت باشند و در جهت تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و استفاده از حق طبیعی و دینی و ملی خود در انتخابات اقدام نکنند.

وی تصریح کرد: بنابراین طبیعی است که انتظار از خواص این است که شبهات مردم را برطرف کرده و به سوالات مردم در مورد انتخابات پاسخ دهند همچنین در معرفی نامزدهای واجد صلاحیت به مردم کمک کنند و در نهایت سعی کنند با تبیین موضوع انتخابات زمینه مشارکت بیشتر مردم را فراهم کنند.

ترقی گفت: به طور طبیعی خواص افرادی هستند که در جهت تثبیت و تقویت نظام و پیشبرد اهداف آن همیشه موضع‌گیری کرده و تلاش کردند در جهت موفقیت نظام و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها