پیام اسماعیل هنیه به رهبران و علمای اسلامی:

به فریاد ملت ما برسید | روند بازسازی آغاز شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان این که صهیونیست‌ها و آمریکا نخواهند توانست با دسیسه‌های سیاسی به مقاصد خود برسند، از همه فلسطینان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی خواست برای حمایت از مسجد الاقصی از روز نخست ماه مبارک رمضان عازم این مکان مقدس شوند.
کد خبر: ۱۴۴۷۰۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز چهارشنبه در پیامی تلویزیونی در همایش موسسه بین‌المللی قدس که از شکبه العالم نیز منتشر شد، گفت: دشمن صهیونیستی در نوار غزه مرتکب وحشیانه‌ترین جنایات، نسل‌ کشی و کوچاندن فلسطینیان در طول تاریخ بشریت شده است.

وی خاطرنشان کرد که مقاومت فلسطین به رغم عدم توازن قدرت، با شجاعتی تاریخی با تجاوز دشمن صهیونیستی مقابله کرد.

هنیه افزود: مقاومت طرح‌های دشمن برای کوچاندن فلسطینیان از غزه و شمال آن را ناکام گذاشت و هنوز ۷۰۰ هزار نفر از فلسطینیان در این مناطق ثابت و پایدار هستند.

وی تصریح کرد که مقاومت امانت‌دار فداکاری‌ها و جانفشانی‌های ملت تا بیرون راندن اشغالگران خواهد بود و به اصول ملت و امت پایبند خواهد ماند.

هنیه گفت: هر انعطاف و نرمشی که در مذارکرات از خود نشان داده‌ایم به دلیل نگرانی بابت ریخته شدن خون فلسطینیان بوده و همزمان با آن برای دفاع از آن‌ها آماده ایم.

اسماعیل هنیه تصریح کرد که تهدید دشمن به ارتکاب جنایاتی تازه در رفح بیانگر خوی جنایتکارانه دشمن صهیونیستی و ارتش نازی آن است.

وی گفت: ارتش دشمن یکی از پست‌ترین ارتش‌هایی است که بشریت در طول تاریخ به خود دیده است.

هنیه گفت: وظیفه امت اسلامی است که توطئه جنگِ به گرسنگی کشاندن مردم غزه و شمال آن را به شکست بکشاند.

وی افزود: همه جهان به ویژه کشور‌های عربی باید در مقابل این دشمن اشغالگر ایستاده و جلوی حمله آن به رفح را بگیرند. همچنین همه باید برای به شکست کشاندن توطئه گرسنگی و قطحی در غزه پیشقدم شوند.

هنیه گفت: وظیفه همگان بسیار فراتر از ابتکارات ارائه شده است بلکه لازم است پل‌هایی موثر برای شکستن محاصره غزه ایجاد شود.

وی افزود: دشمن صهیونیستی چند ماه است در مقابل دلاورمردان ما در میدان نبرد در غزه عاجز و ناتوان مانده و به قتل و کشتار زنان و کودکان مبادرت کرده است.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار داشت: دشمن گمان می‌کند با محاصره مسجد الاقصی و رها کردن افسار شهرک‌نشینان برای تعرض به آن، می‌تواند نبرد طوفان الاقصی را از معنا و مفهوم اصلی خود خالی کند.

وی افزود: مقاومت فلسطین در زمانی که دشمن برای نابودی قضیه فلسطین آماده می‌شد، وارد نبرد طوفان الاقصی شد. کمترین چیزی که در رابطه با مسجد الاقصی و دیگر مقدسات فلسطین به آن راضی خواهیم شد، پایبندی رژیم اشغالگر به وضعیت موجود طبق قوانین بین‌الملل است.

هنیه گفت: غزه حجت را بر همه امت تمام کرد تا در جنگ آزادسازی مسجد الاقصی و فلسطین مشارکت داشته باشند.

وی افزود: مسجد الاقصی همچنان اساس نزاع با دشمن خواهد بود و ملت فلسطین از مساجد و کلیسا‌ها و دیگر مقدسات خود به شیوه‌های مختلف دفاع خواهد کرد در همین زمینه عموم مردم باید برای حضور و اعتکاف در مسجد الاقصی و شکستن محاصره غزه در این مسجد حاضر شوند.

هنیه گفت: تجاوزات و جنایاتی که در کرانه باختری شاهد هستیم، زمینه‌ساز طرح کوچاندن همه جانبه فلسطینیان خواهد بود. درخواست ما از ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی این است که از روز نخست ماه مبارک رمضان عازم این مسجد شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها