چگونه می‌توان به شکوفایی اقتصاد، اقتدار و امنیت کشور کمک کرد؟

مجلس قوی برای ایران قوی

یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که رهبر انقلاب برای حضور مردم در پای صندوق های رای ارزش و احترام قائل است و مانایی نظام را بر مبنای حضور و مداخله مردم در سرنوشتشان می‌داند.
کد خبر: ۱۴۴۷۱۱۰
نویسنده پرویز سروری نایب رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب

ایران قوی با مجلس قوی

نظام‌های سلطه گر و استبدادی حکومت‌هایی هستند که دائما تلاش می‌کنند مردم را از حضور در صحنه‌های تصمیم گیری دور نگه دارند و به نوعی خودشان تمام مسئولیت تصمیم گیری را به عهده بگیرند و این زمینه‌های شکل گیری استبداد را فراهم می‌کند. امروز صحبت‌های رهبر انقلاب بسیار تعیین کننده بود.

از این نظر که از حدود یکسال پیش ایشان موضوع مشارکت و حضور مردم را در عرصه‌های تصمیم گیری مورد تاکید قرار می‌دادند و دائما جامعه را تشویق و ترغیب می‌کنند که توطئه‌هایی که دشمن برای تهی کردن مرجعیت و مشروعیت نظام انجام می‌دهد با حضور فعالانه مردم خنثی شود. ما در شرایطی حساسی هستیم و منطقه و دنیا در حال تجربه کردن وضعیت جدیدی است. شاهد انتقال قدرت از غرب به شرق هستیم و نظام جدید قدرت بین المللی در حال شکل گیری است.

در چنین شرایطی نقش مردم در اینکه یک ایران قوی بتواند معادلات موجود را خوب درک و از آن استفاده کند و بجای اینکه در حاشیه قدرت باشد در متن نظام قدرت نظام جدید بین الملل قرار گیرد بسیار مهم و حیاتی است. قطعا مشارکت مردم و جلوه حضور آن‌ها در عرصه مهمی مثل انتخابات شکل می‌گیرد و ما امیدواریم که در این شرایط حساس که موضوع مشارکت مردم در انتخابات نسبت به گذشته اهمیت جدیتری را پیدا کرده جامعه ایرانی با نقش آفرینی خود بتواند آینده سیاسی ایران را به عنوان کشوری قوی و پیشرفته ترسیم کند. از سویی دیگر باید این نکته را نیز توجه داشت که دشمنان و معاندان و در راس آن‌ها آمریکا و صهیونیسم همواره در پی آن بودند تا با تهدید کشورمان، مردم را از همراهی با نظام بازدارند.

با این حال معتقدم که وضعیت منطقه و جنگ اوکراین و شرایطی که آمریکایی‌ها به آن دچار هستند زمینه افول جدی قدرت ایالات متحده را فراهم کرده و یک ایران قوی می‌تواند بر روند این افول سرعت ببخشد. صرفنظر از اوضاع بین المللی حضور پرشور مردم در انتخابات زمینه شکل گیری مجلسی قوی را نیز فراهم می‌کند. ما تجارب گرانسنگی از بعد از انقلاب اسلامی در دوره‌های مختلف کسب کردیم و شاهد بودیم که یک مجلس قوی می‌تواند چه آثار جدی داشته باشد. در مجلس اول، این نمایندگان خانه ملت بودند که یک غده سرطانی به نام بنی صدر را جراحی کردند و کشور را از یک بلیه جدی نجات دهند و قدرت مجلس را به عنوان راس امور نشان دادند.

در دوره‌های بعدی هم شاهد بودیم که مجلس نقشی بسیار موثری را در موضوعات مهم کشور ایفا کرده و این نمایش قدرتی که در دوره‌های مخلتف نشان داده همواره باعث شده که کشور بتواند در مقابل تهدیدات و توطئه‌ها نقشی اساسی را ایفا کند. همچنین این تجربه راه داریم که در دوره‌هایی که مجلس ضعیفی شکل گرفت ما دچار ضربات سختی شدیم؛ بنابراین حتما یک مجلس قوی یک ایران قوی را سامان خواهد داد و یک مجلس ضعیف یک کشور ضعیف و منفعل را آرایش خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها