کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جامعه جهانی باید در دفاع از خود مقابل اسرائیل بایستد چرا که اگر رویه حمله به بیمارستان و مورد تجاوز قراردادن زنان و کشتار کودکان دامه داشته باشد هیچ قاعده حقوقی، انسانی و اخلاقی پابرجا نخواهد ماند و جهان به هرج و مرج مطلق تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۴۵۰۱۳۹

سعدالله زارعی در گفتگو با جام جم آنلاین در ارتباط با اخبار منتشر شده در رابطه با جنایت صهیونیست‌ها در غزه از جمله تجاوز به زنان فلسطینی
 گفت: متاسفانه جنایت صورت گرفته با اعلام قبلی صورت گرفته است یعنی از قبل مجامع مسئول در سازمان‌های بین‌المللی و پشتیبانان رژیم صهیونیستی و سران کشورهای اسلامی از این موضوع خبر داشتند و اسرائیل رسماً اعلام کرده بود که به رفع حمله می‌کند و در حال حاضر نیز مشاهده می‌کنیم که مجدداً بعد از یک دوره دوباره به بیمارستان شفا حمله کرده است.

وی افزود: این جنایت‌های از پیش اعلام شده فراتر از موضوع نسل کشی است به این معنی که جنایت برنامه‌ریزی شده و عامدانه ای که یک رژیم بعد از محاصره یک منطقه و اعمال انواع محدودیت‌ها مرتکب می‌شود جای تاسف بسیار دارد که جامعه جهانی که خود را متمدن معرفی می‌کند حتی در حدی که از حقوق اولیه مجموعه بزرگ انسانی دفاع کند نیز عاجز است و جلوی چشمان جهانیان چنین جنایاتی رخ می‌دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: از طرف دیگر حمله به بیمارستان شفا پرده را از روی چهره کریه رژیم صهیونیستی کنار زده است و جای هیچ نوع دفاعی از این نوع رژیم باقی نگذاشته است و این کار مدافعان اسرائیل را در دفاع از این رژیم بسیار سخت می‌کند و این هزینه بسیار سنگینی است  که اسرائیل می‌پردازد.

زارعی ادامه داد: حملاتی از سوی رژیم صهیونیستی به بیمارستان و تجاوز به زنان و مورد حمله قرار دادن کودکان در حالی صورت می گیرد که هیچ دستاوردی نیز برای این رژیم به همراه ندارد، اصولاً در هیچ جای دنیا چنین تجاوزاتی نه پیروزی نظامی محسوب می‌شود و نه دستاورد سیاسی به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه اساساً حقوق زنان، بیماران و کودکان روشن است و در سطح قوانین بین‌المللی جای ابهامی باقی نمی‌گذارد، گفت: بنابراین هرگونه تعللی از سوی جامعه جهانی نوعی کمک به رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات مشابه است و می‌تواند بدعتی را بر جا گذاشته و هر دولتی به خود حق دهد زمانی که احساس قدرت کند زنان، کودکان و بیماران را مورد تعرض قرار دهد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: بنابراین جامعه جهانی باید در دفاع از خود مقابل اسرائیل بایستد چرا که اگر این رویه دامه داشته باشد هیچ قاعده حقوقی، انسانی و اخلاقی پابرجا نخواهد ماند و جهان به هرج و مرج مطلق تبدیل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها