یک کارشناس محور مقاومت در گفتگو با جام جم آنلاین:

اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی راهبردی برای خروج از بحران است

رژیم اشغالگر قدس با توجه به فشار‌های داخلی و تنگنا‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند تلاش دارد تا بحران داخل را به سمت یک دشمن خارجی منتقل کند.
رژیم اشغالگر قدس با توجه به فشار‌های داخلی و تنگنا‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند تلاش دارد تا بحران داخل را به سمت یک دشمن خارجی منتقل کند.
کد خبر: ۱۴۵۰۵۴۲
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

سیدجعفر رضوی کارشناس منطقه با اشاره به هدف قرار گرفتن ساختمان مجاور سفارت ایران در سوریه از سوی ریم اشغالگر قدس به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: اقدامات تروریستی امروز رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان الاقصی چیز تازه‌ای نیست و ما برای اولین بار نیست که شاهد چنین جنایاتی هستیم. شهادت شهید سیدرضی و برخی از فرماندهان نیروی قدس هم طی این مدت در این راستا صورت گرفته است.


وی ادامه داد: این اقدام رژیم اشغالگر قدس حاکی از این است که وقتی مقامات صهیونیستی در تنگنا قرار می‌گیرند و تحت فشار‌های داخلی قرار دارد به عنوان یک راهبردی که از آن به عنوان راهبرد خروج بحران یاد می‌شد از آن استفاده می‌کند تا بحرانی که در داخل بوجود آمده به خارج از سرزمین‌های اشغالی صادر کند.

رضوی با اشاره به اقدامات چند روزه اخیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: شاهدیم که راهپیمایی‌ها و تظاهرات سنگین و نسبتا خشونت باری در شهر‌های سرزمین‌های اشغالی از جمله در اطراف قدس و پیرامون کنیست رژیم صهیونیستی صورت گرفته و کابینه این رژیم را تحت فشار‌های شدید قرار داده است. گذشته از این اپوزیسیونی که عملا در پارلمان اسرائیل حضور دارند با اعضای کابینه نتانیاهو بشدت درگیر شدند و این چالش همچنان ادامه دارد و آقای لاپید رسما با نمایندگانی که از کابینه نتانیاهو حمایت می‌کردند درگیر شده است.

این کارشناس فلسطین با اشاره به مشکلاتی فراوانی که کابینه رژیم صهیونیستی با آن روبرو است تاکید کرد: نتانیاهو از این جهت تحت فشار زیاد قرار گرفت و از سویی دیگر از جانب ایالات متحده هم برای حمله به رفح اختلاف دارد و ما شاهد این بودیم که آمریکا با وتو نکردن قطعنامه‌ای که ده روز پیش در شورای امنیت به تصویب رسید پشت رژیم صهیونیستی را خالی کرده است. 

وی اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس تحت این شرایط همواره تلاش کردند که صدور بحران کنند و حمله‌ای امروز و حملات اخیر به دیرالزور و زینبیه و مناطق دیگر سوریه انجام دادند در پی آنند که اذهان را منحرف کنند و بحران را از داخل به سمت یک دشمن خارجی منتقل کنند.

رضوی درباره واکنش احتمالی جمهوری اسلامی گفت: ایران همواره از حق خود برای دفاع صحبت کرده، اما در عین حال این واکنش با ملاحظه‌ای هم همراه بوده بدلیل اینکه رژیم صهیونیستی از این بحران آفرینی همواره تلاش دارد جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت را وارد یک ورطه جنگی و نظامی در منطقه کند که هوشیاری جبهه مقاومت از جمله حزب الله و مقاومت عراق و ایران مانع از این شده که اعضای محور مقاومت در دامی که رژیم صهیونیستی برای آن پهن کرده گرفتار شوند و وارد جنگی بشوند که رژیم صهیونیستی دوست ندارند که به تنهایی سرنوشت این جنگ به انتها برسد و از این رو جمهوری اسلامی کماکان حق خود را برای پاسخی سخت محفوظ می‌داند و در عین حال از سوی سایر اعضای محور مقاومت پاسخ‌هایی به رژیم صهیونیستی در این مقطع داده خواهد شد، اما واکنش اصلی در زمان مقتضی از سوی جمهوری اسلامی ارائه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها