بدرقه پیکر رضا داوودنژاد به سوی خانه ابدی

سخت‌ترین سکانس زندگی یک کارگردان

پرواز زودهنگام رضا داوودنژاد به سوی خانه ابدی در آخرین روز تعطیلات فروردین پس از سال‌ها مبارزه با بیماری کبدی، خبری ناگوار برای اهالی فرهنگ وهنر بود؛ بهاری که هنوز شروع نشده برای خانواده داوودنژاد و اهالی فرهنگ و هنر و مردمی که او را دوست داشتند، تبدیل به خزان شد.
کد خبر: ۱۴۵۱۲۸۲
 
شاید بارها در ذهن‌مان چگونگی تاب‌آوردن این غم سنگین را برای خانواده داوودنژاد به‌خصوص پدرش، علیرضا داوود‌نژاد، کارگردان سینما، زهرا ومحمدرضا داوودنژاد، بازیگر و همسرش مرور کردیم. بالاخره مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد رضا داوودنژاد، دیروز ۱۸ فروردین ماه از مقابل خانه سینما با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد. این مراسم با اجرای کامران ملکی آغاز شد که در ابتدا گفت: اگر بخواهیم خانواده را در سینما مثال بزنیم؛ رضا از تبار خانواده بود. خانواده امروز درباره رضا صحبت می‌کنند و امیدواریم امروز مراسمی در شأن او داشته‌باشیم.

اسطوره زندگی رضا داوودنژاد پدرش بود
شاهرخ بدیعی، پدر همسر رضا داوودنژاد به‌عنوان آغازگر مراسم گفت: برای من داغدار گرچه سخت اما مایه مباهات است که در چنین جمعی در کنار یاران یکدل سخن بگویم. سوگنامه‌ام درباره هنرمندی ارجمند، دامادی پرمهر همچون فرزند و همسری پرمهر است. توانم اندک است و بغض و اندوه گلویم را می‌فشارد. درباره جان‌جانان سخن گفتن راحت است، چون مردم او را با چهره همیشه خندانش حتی در روزهای بیماری می‌شناختند و می‌ستودند و البته سخت است، چون در صورت با صداقتش کرامت و نگاهی پر از مهر و عشق به زندگی و همیاری جا گرفته بود که نمی‌شود در چنین مجالی از آن درگذشت.در ادامه این مراسم مونا داوودنژاد پشت تریبون قرار گرفت و گفت: هرگز فکر نمی‌کردم روزی اینجا به خاطر رضای عزیز بایستم. مصائب ما حتی قبل از فیلم «مصائب شیرین»، شیرین بود، چون رضا شیرین بود. اطمینان دارم همه شما از رضا خاطرات شیرینی به یاد دارید.

رضا عاشق زندگی و شیرین بود
پژمان بازغی، رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران در ادامه عنوان کرد: به خانواده داوودنژاد عزیز و خانواده بدیعی تسلیت می‌گویم. از روزی که خبر را شنیدم، فکر می‌کردم چه موضوعی برای صحبت پیدا کنم اما چیزی بیش از اینها که گفته شد، نیست. رضا عاشق زندگی و شیرین بود و چه حیف که برای او از فعل بودن استفاده می‌کنیم.نیما حسنی‌نسب، منتقد سینما نیز  در این مراسم عنوان کرد: قبلا بارها فیلم مصائب شیرین را با لبخند دیده بودم. دیشب از دلتنگی نشستم پای فیلم‌ اما به نظرم نماها همه فلو بود؛ از بس که دلتنگی داشت، به خاطر رضا و به‌دلیل زندگی تباه شده؛ نسلی که رضا یکی از درست‌ترین نماینده‌هایش در سینما شد. او کپی برابر اصل یکی از ماها بود. امروز هم سوگوار رضای نازنین هستیم و هم عمر خودمان. به قدری شبیه او بودم که گاهی جای او اشتباهی امضا دادم اما الان هیچ چیز شبیه قبل نیست.  

خانواده‌ای که خودش سینمای ایران است
علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما مطرح کرد: بازگشت همه به سوی اوست و رضای عزیزهم به جایی بازگشت که قلب و روح و خنده‌های زیبایش حضور دارد.خانواده سینمای ایران امروز در برابر یک خانواده که خودش سینمای ایران است، عرض تسلیت دارد. امیدوار باشیم امسال را قشنگ‌تر و شادترپیش ببریم. ممنون از همه کسانی که با خانواده داوودنژاد همراهی کردند. پایان بخش این مراسم خواندن نماز بر پیکر زنده‌یاد رضا داوودنژاد بود و سپس او را به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا‌(س) بدرقه کردند، همچنین فردا  ۲۰ فروردین مراسم یادبود این هنرمند در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها