وزیر امور خارجه گفت: در سفر اخیرم به سوریه علاوه بر بررسی تحولات منطقه‌ای و جهانی، به ویژه موضوع مهم فلسطین و غزه، توافقات روسای جمهور دو کشور بررسی و در نتیجه ابعاد گسترش مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی رضایتبخش و رو به جلو ارزیابی شد.
کد خبر: ۱۴۵۱۶۲۳
به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: روز گذشته در دمشق، رایزنی و گفت‌وگوی مهمی با آقایان بشار اسد رئیس جمهور، فیصل مقداد وزیر امور خارجه و همچنین مشاور امنیت ملی سوریه داشتم.
 
وی ادامه داد: علاوه بر بررسی تحولات منطقه‌ای و جهانی، به ویژه موضوع مهم فلسطین و غزه، توافقات روسای جمهور دو کشور بررسی و در نتیجه ابعاد گسترش مناسبات دوجانبه از جمله اقتصادی رضایتبخش و رو به جلو ارزیابی شد.
 
وزیر امور خارجه تصریح کرد: در ادامه به همراه آقای فیصل مقداد ساختمان جدید بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را افتتاح و خدمات رسانی رسمی آن آغاز شد.
 
امیرعبداللهیان افزود: همچنین به همراه همتایم با یک دیپلمات جوان وزارت خارجه سوریه که در جریان حمله تروریستی اخیر رژیم اسراییل به سفارت کشورمان در دمشق بشدت مجروح و متاسفانه یک پای خود را بر اثر اصایت موشک از دست داده در بیمارستان عیادت کردیم.
 
وی بیان کرد: دیدار با دیپلمات‌های کشورمان، نمایندگان نهادهای ایرانی و مستشاران نظامی ایرانی ضدتروریسم در دمشق و خانواده‌ آنان در فرودگاه و محل سفارت که علیرغم دشواری‌های محل ماموریت سرشار از روحیه، تعهد و حس مسئولیت پذیری‌اند، بسیار غرورآفرین و افتخارآمیز بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها