احتمال بازگشت ‌اسرائیل به جنگ‌ سایه‌ها
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

احتمال بازگشت ‌اسرائیل به جنگ‌ سایه‌ها

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

نفوذ به عمق رژیم صهیونیستی

در عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران نشان داد که قادر است به عمق رژیم صهیونیستی و یا هر هدف دیگری نفوذ کند. لازم به یادآوری است که در کنار این اقدام عملیات سایبری نیز در دستور کار قرار گرفت.
در عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران نشان داد که قادر است به عمق رژیم صهیونیستی و یا هر هدف دیگری نفوذ کند. لازم به یادآوری است که در کنار این اقدام عملیات سایبری نیز در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۵۲۱۳۲
نویسنده ابوالفضل ظهره‌وند | کارشناس ارشد روابط بین الملل

عملیات «وعده صادق» در واقع گام اول هشداری به رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدان آنهاست. به عبارت دیگر آن تنبیهی را که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند، دریافت کرده‌اند. به همین دلیل چنانچه هوشیار باشند این عملیات برای آن‌ها درس‌های متعددی دارد.

عملیات شب گذشته نشان داد که نیرو‌های نظامی و دفاعی ما از توانایی بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند عملیات‌های بسیار پیچیده‌ای را طراحی کنند. این در حالی است که این عملیات روی هدفی انجام شد که از ظرفیت بازدارندگی کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن نیز برخوردار بود. در واقع این کشور‌ها برای دفاع از رژیم صهیونیستی لایه‌های دفاعی متخلفی را تدارک دیده بودند.

با این حال در عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران نشان داد که قادر است به عمق رژیم صهیونیستی و یا هر هدف دیگری نفوذ کند، لازم به یادآوری است که در کنار این اقدام عملیات سایبری نیز در دستور کار قرار گرفت و برق رژیم صهیونیستی قطع شد. علاوه بر این گنبد آهنین و سامانه‌هایی که رژیم صهیونیستی به آن‌ها می‌بالد نیز در پایان تقریبا از کار افتاد و فقط سامانه‌های دفاعی آمریکا و متحدان آن در منطقه فعال بودند.

اقدامی که شب گذشته از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شد، پیام‌های متعددی به همراه دارد. برای نمونه به جهان عرب نیز مخابره شد که ایران همواره در کنار مظلوم خواهد ایستاد. افزون بر این برخی بسیار تلاش کردند که بگویند ایران با آمریکا توافق کرده است تا عملیاتی صوری را انجام دهد. اما در نهایت ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران در مواضع خود جدی است.

نکته دیگری که در این بین باید به آن توجه داشت، این مساله است که این محور مقاومت و تفکر انقلاب اسلامی است که از ژئوپلیتیک منطقه، مسلمانان و مستضعفین دفاع می‌کند، زیرا بقیه کشور‌های جهان عرب و برخی حکام سرسپرده آن‌ها یا خاموش بودند یا با باطل همراهی کردند. علاوه بر این مشخص شد که اسرائیل کشور نیست و رژیم صهیونیستی پایگاه نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی غرب در منطقه است.

 این در حالی است که پس از انجام این عملیات کشور‌هایی مانند روسیه و چین نیز حساب ویژه‌ای روی ایران باز می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت عملیات «وعده صادق» دستاورد زیادی برای جمهوری اسلامی ایران داشت. به همین دلیل به فرمانده کل قوا، فرمانده سپاه و نیرو‌های نظامی و دفاعی کشور تبریک می‌گویم و به عنوان یک ایرانی به چنین توانایی‌هایی افتخار می‌کنم.

در این بین برخی به واکنش احتمالی رژیم صهیونیستی در برابر این عملیات اشاره می‌کنند در این خصوص نیز لازم به یادآوری است که از دیگر پیام‌های این اقدام می‌توان به این مساله اشاره کرد که عملیات وعده صادق آخرین عملیات نیست و چنانچه رژیم صهیونیستی از خط قرمز‌های ایران عبور کند، جمهوری اسلامی ایران متناسب با اقدامات از داخل کشور پاسخ خواهد داد. به همین دلیل به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها نیز تلاش می‌کنند تا مساله را در همین حد نگهدارند، چون می‌دانند پاسخ بعدی تنها متوجه رژیم صهیونیستی نخواهد بود و مناطق دیگر را نیز در بر می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها