یزد- سرپرست روابط عمومی دانشگاه علو م پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از ابتدای اجرای طرح سلامت نوروزی (15 اسفند 1402 تا 25 فروردین 1403) تعداد 6 هزار و 988 بیمار در بیمارستان های سطح استان بستری شدند.
کد خبر: ۱۴۵۳۱۸۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر علیرضا اسلامی در نشست خبری بررسی علل شیوع سرطان در استان و آخرین یافته های تحقیقاتی در این زمینه اظهار داشت: در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی، سه هزار و ۱۹۹ عمل جراحی در مراکز درمانی انجام شد و کادر بهداشت و درمان دانشگاه در همه حوزه ها،تمام همت خود را بر ارائه خدمات سلامت محور و ارتقای سلامت مردم، به کار گرفته و متخصصان به صورت شبانه روزی در این مراکز حضور داشتند.
وی گفت: تعداد پنج هزار و ۳۸۷ ماموریت توسط عوامل اورژانس استان انجام شده که چهار هزار و ۵۰۳ ماموریت غیرترافیکی و ۸۸۴ ماموریت ناشی از حوادث ترافیکی بوده است.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علو م پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: همچنین در این ایام به ۱۰ بیمار سکته مغزی خدمات مورد نیاز ارائه شده و از عوارض سکته مغزی در این افراد جلوگیری شد و هفت بیمار سکته قلبی هم تحت درمان قرار گرفتند.
وی ادامه داد: کد ۷۲۴ جهت بیماران سکته مغزی و کد ۲۴۷ جهت بیماران سکته قلبی در بیمارستان های استان به صورت شبانه روزی و در تمام ایام هفته در بیمارستان های شهید صدوقی ، شهید دکتر رهنمون و افشار فعال است.
دکتر اسلامی خاطر نشان کرد: انجام ۴۳۲ مورد مشاوره جهت زوج ها و غربالگری تیروئید دو هزار و ۲۱۲ نوزاد سه تا پنج روزه از جمله اقداماتی است که توسط واحد مبارزه و پیشگیری از بیماریها در این ایام صورت گرفت.
وی افزود: به منظور نظارت بر مصرف آب آشامیدنی سالم هم تعداد ۱۰ هزار و ۶۳ مورد کلرسنجی توسط بازرسان بهداشت محیط و ۳۰۹ مورد رسیدگی هم توسط سامانه ۱۹۰ انجام شده است.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه علو م پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: از ۱۸ هزار و ۳۸۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، هزار و ۷۶۳ مورد اخطار کتبی دریافت کردند، ۳۱۸ مورد معرفی به مراکز قضائی و ۷۲ مرکز هم پلمب شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها