شهردار همدان از ضرورت تدوین تاریخ شفاهی به عنوان میراث و سرمایه فرهنگی و هویتی شهر همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۴۲۸۲

به گزارش جام جم آنلاین همدان، در جلسه ای که با حضور سید مسعود حسینی شهردار همدان و رییس سازمان اسناد ملی و کتابخانه غرب کشور (همدان) برگزار گردید، بر ضرورت تدوین تاریخ شفاهی و بهره گیری از این ظرفیت در حوزه فرهنگی تاکید شد.

سید مسعود حسینی در این جلسه تاریخ شفاهی شهرداری همدان را به عنوان یک منبع ارزشمند هویت شناسی همدان قلمداد کرد و افزود: مطالعه تاریخ شهر همدان به ویژه تاریخ شهرداری در حوزه‌های مختلف ارزش مادی و معنوی غنی دارد  و باید این ارزشها و سرمایه‌های شهرمان ثبت شود. 

شهردار همدان افزود: تاریخ شفاهی بسیار مهم است که در اذهان بسیاری از بزرگان مانده که به عنوان یک منبع ارزشمند در حوزه انتقال دانش کاربرد خواهد داشت. 

وی خواستار شروع این پروژه شد و گفت: باید این کار توسط یک تیم و مجری مشخص و حرفه‌ای اجرا شود و در شهرداری همدان این پروژه باید به صورت فاز به فاز و آزمایشی شروع شود.

رییس سازمان اسناد ملی و کتابخانه غرب کشور در ادامه خواستار انتقال اسناد شهرداری همدان شد و اظهار داشت: این اسناد برای پژوهشگران، محققان و علاقمندان ارزشمند است که در این راستا مجموعه ما از این اسناد در مخازن مخصوص حفظ و نگهداری می‌شود.

میثاق گودرزی بسیاری از اسناد شهرداری را ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: رسالت سازمان اسناد تدوین تاریخ شفاهی است که می‌توان با تحقیقات جامع و در حد استانداردهای جهانی این پروژه را اجرا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها