ایران با شکست تایلند برای سیزدهمین بار قهرمان شد

آقای همیشگی فوتسال آسیا

ایران- تایلند؛ ساعت ۱۴و۳۰دقیقه در فینال فوتسال آسیا

حمله به جام سیزدهم

جای اشتباه کردن نیست، این را وحید شمسایی به درستی در نشست خبری فینال هفدهمین دوره فوتسال جام ملت‌های آسیا به زبان آورد. امروز تیم ملی فوتسال ایران یک پای فینال است و تایلند به عنوان میزبان تورنمنت،پای دیگر فینال.
کد خبر: ۱۴۵۴۳۱۳
نویسنده رضا پورعالی - دبیرگروه ورزش
 
شکی نیست که امروز جو ورزشگاه بانکوک آره‌نا با حضور نزدیک به ۱۰ هزار تایلندی، به نفع میزبان است، اما وقتی زمین بازی، کفپوش فوتسال باشد و ستاره‌های تیم حریف، ستاره‌های تیم ملی ایران، جو ورزشگاه خیلی نمی‌تواند در نتیجه بازی تاثیرگذار باشد. ایران قدرت بلامنازع فوتسال آسیا با ۱۲قهرمانی و ۱۵حضور در فینال،امروز آماده است تا برای سیزدهمین بارجام قهرمانی فوتسال آسیا را بالای سر ببرد. فقط باید تمرکز داشت و دانست که فینال جای اشتباه کردن نیست. ما درنیمه‌نهایی چیزی نمانده بود که چوب اشتباهات‌مان را بخوریم، اما خوش شانس بودیم که درضربات پنالتی ازبکستان راازپیش رو برداشتیم. حال وقت فینال است و درفوتسال آسیا یک قانون نانوشته وجود دارد؛ اگرایران به هر دلیلی قهرمان نشود،جام به ژاپنی‌ها می‌رسد نه به تیمی دیگر!این تورنمنت با حذف ژاپن در مرحله گروهی یک شگفتی بزرگ درخودداشت اما ایران با وحید شمسایی، رسید به همان مرحله‌‌ای که انتظارش می‌رفت؛ به فینال جام ملت‌های آسیا. این ستاره‌ها با وحید شمسایی آماده فتح سیزده باره جام‌قهرمانی هستند. 

۱۶
وحید شمسایی بیشتر از هر بازیکن دیگری در قهرمانی‌های تیم‌ملی فوتسال در جام ملت‌های آسیا نقش داشته است. او که ۸ بار آقای گل فوتسال آسیا شده مجموعا ۱۶ گل در فینال‌ها به ثمر رسانده تا از این حیث در قاره آسیا رکورددار باشد. دومین گلزن ما در فینال‌ها محمدرضا حیدریان با ۸ گل زده است.

۹
در بین رکوردداران فوتسال ایران در آسیا، رکورد ۹ قهرمانی محمدرضا حیدریان با تیم‌ملی، یکی از آن رکوردهای دست‌نیافتنی است. در این فهرست نام وحید شمسایی با ۸ قهرمانی در کنار محمد هاشم زاده دیده می شود. شمسایی امروز می‌تواند در قامت سرمربی نهمین قهرمانی را جشن بگیرد.

سرمربی تایلند: ایران پادشاه فوتسال آسیاست
سرمربی تیم‌ملی فوتسال تایلند در نشست خبری قبل از بازی فینال، به قدرت فوتسال ایران در آسیا و جهان اشاره کرد. در ادامه مهم‌ترین بخش صحبت‌های میگل رودریگو را می‌خوانیم: 

هر دو تیم مسابقه‌ای بسیار پُرچالش پیشِ رو خواهند داشت. آنها پادشاه آسیا و یکی از پنج تیم برتر دنیا هستند. ما به‌عنوان میزبان مسابقات دوست داریم تورنمنت را با شکست ایران به پایان برسانیم.

هوادارانی که ما را در سالن تشویق می‌کردند، قدرت مهمی به تایلند اضافه می‌کنند و در لحظات دشوار به کمک ما می‌آیند. در دو بازی قبلی به دلیل حمایت آنها پیروز شدیم و امیدوارم در دیدار فینال نیز همین حمایت را داشته باشند. ایران نسبت به گذشته برنامه‌های متفاوتی دارد و در این تورنمنت، رقبا را به آسانی قبل شکست نداده است، حالا همه تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند.

۹ بازی، ۷ برد 
ایران و تایلند تاکنون ۹ بار در رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفته‌اند که سهم ایران ۷ پیروزی بوده و سهم تایلند فقط یک برد. یک بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است. مصاف امروز دهمین تقابل ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا و البته دومین رویارویی دو تیم در فینال است. فینال قبلی سال۲۰۰۸ و در همین بانکوک برگزار شد که تیم‌ملی با هدایت حسین شمس، تیم‌ملی تایلند را با نتیجه ۴ برصفرشکست داد وقهرمان آسیا شد.درآن فینال که ۱۶سال ازآن می‌گذرد مجید لطیفی، محمدرضا حیدریان و وحید شمسایی (۲گل) برای تیم‌ملی گلزنی کردند و در پایان آن تورنمنت، شمسایی عنوان بهترین بازیکن جام و آقای گلی را از آن خود کرد.شمسایی امروز و در فینال تکراری ایران و تایلند، باز هم درسالن حضور دارد، منتها این بار در قامت سرمربی تیم‌ملی ایران. 

نتایج ۹ تقابل قبلی تیم‌های ملی فوتسال ایران و تایلند، در جام ملت‌های آسیا را مرور می‌کنیم:

۱۹۹۹   ایران    ۱۰-۱    تایلند
۲۰۰۰   ایران     ۸-۲     تایلند
۲۰۰۴   ایران     ۶-۱     تایلند
۲۰۰۵   ایران     ۳-۳     تایلند
۲۰۰۶   ایران    ۶-۴      تایلند
۲۰۰۸   ایران    ۴-۰     تایلند
۲۰۱۲   ایران    ۴-۵     تایلند
۲۰۱۸   ایران    ۹-۱     تایلند
۲۰۲۲  ایران    ۵-۰      تایلند
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها