در دویست و پنجمین روز از جنگ غزه، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه مهم‌ترین آمار خسارت‌ها و تلفات جنگ غزه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۴۵۴۳۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: در جنگ غزه از هفتم اکتبر تاکنون که ۲۰۵ روز از آن می‌گذرد، ۳۰۵۲ کشتار توسط ارتش رژیم اشغالگر رخ داده است. ۴۱ هزار و ۴۵۴ نفر شهید و مفقود شده‌اند. ۳۴ هزار و ۴۵۴ شهید به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. ۱۴ هزار و ۸۷۳ تن از شهدا کودک هستند. ۳۰ کودک نیز بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

این نهاد اعلام کرد: ۹۸۰۱ نفر از شهدا زن هستند. ۴۹۱ نفر از شهدا از کادر پزشکی، ۶۷ نفر از دفاع مدنی و ۱۴۱ نفر از خبرنگاران هستند. ۶ گور جمعی توسط رژیم اشغالگر در داخل بیمارستان‌ها ایجاد شده بود. ۴۵۴ شهید از این گورها بیرون کشیده شد. ۷۰۰۰ نفر هم در لیست مفقودی‌ها هستند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد: ۷۷ هزار و ۵۷۵ نفر مجروح شده‌اند. ۷۲ درصد قربانیان از زنان و کودکان هستند. ۱۷هزار کودک بدون والدینشان یا یکی از آن‌ها زندگی می‌کنند. ۱۱ هزار مجروح نیاز به سفر به خارج برای معالجه دارند. ۱۰ هزار بیمار سرطانی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند و به معالجه نیاز دارند. یک میلیون و ۹۴ هزار نفر به خاطر آوارگی دچار بیماری‌های مسری شده‌اند. ۹۰۰۰ نفر التهاب کبد ویروسی دارند. ۶۰ هزار زن باردار در معرض خطر هستند. ۳۵۰ هزار بیمار به دلیل ممانعت از ورود دارو در معرض خطر هستند. ۵۰۰۰ نفر از غزه بازداشت شده‌اند. ۳۱۰ نفر از کادر پزشکی و ۲۰ خبرنگار بازداشت شده‌اند.

این نهاد ادامه دارد: ۲ میلیون نفر در نوار غزه آواره شده‌اند. ۱۸۱ مقر دولتی، ۱۳۰ مدرسه و دانشگاه به طور کلی، ۳۱۱ مدرسه و دانشگاه به صورت جزئی، ۲۴۳ مسجد به صورت کلی، ۳۲۱ مسجد به صورت جزئی و سه کلیسا ویران شده‌اند. ۸۶ هزار واحد مسکونی به صورت کلی و ۲۹۴ هزار واحد مسکونی به صورت جزئی ویران شده‌اند. ۷۵ هزار تُن مواد منفجره در حمله به غزه استفاده شده است. ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز پزشکی تعطیل شده‌اند. رژیم اشغالگر ۱۶۰ مرکز پزشکی و ۱۲۶ آمبولانس را هدف قرار داد. ۲۰۶ محل تاریخی ویران شده و ۳۰ میلیارد دلار خسارت اولیه جنگ غزه برآورد شده است.

newsQrCode
برچسب ها: غزه آوار جنگ غزه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها