در شهرستان های یزد، اشکذر و زارچ اتفاق افتاد:

تجهيز 100 درصدي چاه هاي كشاورزي به کنتور هوشمند

یزد- رئيس اداره منابع آب شهرستان هاي يزد، اشكذر و زارچ از تجهيز تمامي چاه هاي كشاورزي و 98 درصدی چاه های صنعتی این سه شهرستان به كنتور هوشمند خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۴۸۱۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مجيد زارع بيدكي اظهار داشت: در راستاي طرح احيا و تعادل بخشي و با همكاري كليه بهره برداران 100 درصد از چاه هاي كشاورزي و 98 درصد از چاه هاي صنعتي شهرستان هاي يزد، اشكذر و زارچ به كنتور هوشمند مجهز شده اند.

رئيس اداره منابع آب شهرستان هاي يزد و اشكذر و زارچ گفت: همچنين با تلاش گروه گشت و بازرسي اين اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد 17 حلقه چاه غيرمجاز شناسايي و 29 حلقه چاه غيرمجاز كه تعدادي از آن ها مربوط به چاه هاي شناسايي شده سال هاي گذشته بوده است، پر و مسدود شدند كه اين امر صرفه جويي  294 هزار متر مكعب آب را در پي داشت. 

  وی با بيان اينكه در سال گذشته 148 مورد اقدام حفاظتي از سوي ابن اداره انجام شده است، افزود: 4 دستگاه حفاري و ادوات غير مجاز نيز در اين مدت توقيف شدند. 

زارع بيدكي با اشاره به همكاري خوب دستگاه قضايي و انتظامي اين دو شهرستان براي برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زير زميني و سطحي اظهار داشت: اين اداره با هرگونه تخلف در زمينه منابع آبي برخورد قانوني و جدي خواهد داشت. 

 رئيس اداره منابع آب شهرستان يزد بيان كرد: 28 كنتور هوشمند چاه هاي كشاورزي و صنعتي در سطح شهرستان نيز با پيگيري اين اداره رفع عيب شدند. 

زارع بیدکی در پایان با بيان اينكه در اين مدت45 مورد تمديد پروانه بهره برداري صورت گرفته است، ابراز كرد:  151 مورد مجوز مربوط به بهره برداري از منابع آبي نيز صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها