پرونده‌ای درباره برنامه‌های صداو‌سیما که آگاهی‌بخشی می‌کند

رسانه‌ملی؛ روشنگری به سبک‌نو

«جام‌جم» از پیامک‌های مردمی ۱۶۲گزارش می‌دهد

تا آسمان با پهلوانان

مخاطبان و همراهان همیشگی رسانه ملی به سامانه ۱۶۲ پیامک زدند و خواستار پخش آثار مورد علاقه‌شان از شبکه‌های مختلف سیما بودند. ضمن این‌که بار دیگر به‌دلیل قرابتی که با این رسانه داشتند، درد دل‌ها و خواسته‌های خود را نیز در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مطرح کردند.
کد خبر: ۱۴۵۵۲۵۳
نویسنده صدف تهرانی - گروه رسانه
تا آسمان با پهلوانان

در این میان به برخی برنامه‌ها اشاره کردند که بیشتر موردتوجه‌شان قرارگرفته یا درخواست ادامه تولید و پخش سریال و برنامه‌ای را داشتند که درادامه این گزارش به آنها می‌پردازیم.همچنین  ازپخش برخی برنامه‌ها و سریال‌ها نیز تشکر کردند و جویای ساخت سریال‌هایی هم شدند. در ادامه به برخی از این پیامک‌ها می‌پردازیم که تکرار شده‌اند. 

آموزه‌های اخلاقی «تا آسمان»
یکی از کلیدواژه‌هایی که در این پیامک‌ها تکرار‌شده، درخواست ادامه پخش برنامه «تا آسمان» و آموزه‌های امر به معروف استاد تقوی است. البته این برنامه از شبکه خراسان‌رضوی پخش می‌شد. با این حال مخاطبان بسیاری درخواست پخش این برنامه را داشتند.  تا آسمان، با موضوعات اعتقادی، اخلاقی، خانواده و احکام پخش می‌شد که علی تقوی یکی از استادانی است که در این برنامه حضور دارد و نکاتی را بیان می‌کند که مورد توجه مخاطبان برنامه  قرار گرفته. 
   
کوک ساعت به افق فلسطین
یکی از برنامه‌های شبکه افق که مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته، «به افق فلسطین» است که در پیامک‌های ارسالی به ۱۶۲از تولید و پخش این برنامه و همچنین از اجرای مجری وحضور مهمان‌هایی که درباره مسائل مختلف با میزبان به گفت‌وگو می‌پردازند، تشکر شده است. البته یکی از جذابیت‌های این برنامه گفت‌وگوهای بی‌پرده درباره مسائل مهم روز است که بسیار مورد توجه مخاطبانش قرار گرفته است. 
   
شبکه پرمخاطب نمایش
شبکه نمایش سیما با توجه به رسالتی که از ابتدای راه‌اندازی خود داشته، نظر مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده است. از آنجا که اقدام به پخش فیلم‌های خاطره انگیز دهه‌های گذشته می‌کند که مخاطبان با آنها خاطره دارند، شبکه نمایش جزو یکی از شبکه‌های پربیننده تلویزیون محسوب می‌شود.درپیامک‌های ارسالی به سامانه۱۶۲درخواست پخش فیلم‌های سینمایی بسیاری شده است. ازجمله «مهریه بی‌بی» و همچنین فیلم‌های سینمایی که در آنها جمشید هاشم‌پور هنرنمایی کرده است. 
   
«جومونگ» پرطرفدار
شبکه تماشا به درخواست مخاطبانش اقدام به پخش سریال‌های قدیمی دهه‌های گذشته می‌کند. سریال‌هایی که هر کدام ما با آنها خاطراتی داریم. در این میان توجه مخاطبان به سریال‌های کره‌ای هم بیشتر شده و درخواست پخش سریال‌های «افسانه‌جومونگ» و «امپراتور دریا» را داشتند. همچنین سریال خاطره‌انگیز «پزشک دهکده» را در خواست کرده‌اند. همان سریالی که یک خانم دکتر داشت که با ماجراهای بسیاری روبه‌رو می‌شد و مخاطبانش با این سریال سرگرم می‌شدند و در کنارش به نکات انسانی و اخلاقی هم اشاره می‌شد. 
   
آواهای ماندگار
رادیو آوا، یکی ازشبکه‌های رادیویی پرشنونده است که به صورت ۲۴ ساعته موسیقی‌های بسیاری پخش می‌کند. از خواننده‌های محلی و موسیقی فولکلور گرفته تا موسیقی پاپ و خواننده‌های جوان امروزی، همه را می‌توانید از این شبکه گوش کنید. در این میان پیامک‌هایی به ۱۶۲ ارسال شده که در آن درخواست پخش موسیقی از خواننده‌های مورد علاقه خودشان را داشتند. از جمله آهنگ‌های محسن چاووشی و میثم ابراهیمی و.. در ادامه از این شبکه تشکر شده است. 
   
همراه با رادیو مقاومت
چند سالی هست که رادیو مقاومت شکل گرفته و شنونده‌های بسیاری هم دارد. البته این رادیو فصلی است و در مناسبت‌های مختلفی در کنداکتور قرار‌می‌گیرد‌ از جمله سال گذشته که همزمان با طوفان‌الاقصی و در جهت حمایت از مردم فلسطین سری جدید این شبکه افتتاح شد. در پیامک‌های ارسالی به سامانه ۱۶۲ عده‌ای خواستار پخش برنامه‌های رادیو مقاومت در سالروز شهدای مختلف ازجمله شهید حججی شدند. 

«پهلوانان» دوست داشتنی
از آنجا که بچه‌ها نیز مخاطب صداوسیما هستند، درخواست بسیاری درباره پویانمایی‌های مورد علاقه‌شان داشتند. ازجمله چند نفر از مخاطبان درخواست پخش پویانمایی «پهلوانان» را داشتند. پهلوانان به نویسندگی و کارگردانی سیاوش زرین‌آبادی و تهیه‌کنندگی علیرضا گلپایگانی است. این مجموعه به سفارش مرکز پویانمایی صبا تولید شده و فصل اول آن در ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ توسط شبکه دو به نمایش درآمد. این انیمیشن یکی از بهترین و پرطرفدارترین انیمیشن‌های ایرانی است. فصل پنجم این مجموعه نیز در نوروز ۱۴۰۱ از شبکه یک پخش شد وهمچنین فصل ششم آن درنوروز۱۴۰۲از شبکه یک پخش شد.این مجموعه چند بار توسط شبکه‌های دیگر سیما ازجمله شبکه پویا و شبکه امید بازپخش شده‌. پهلوانان به زبان‌های عربی و ترکی نیز دوبله شده‌است.در ادامه عده‌ای از مخاطبان از پخش مجموعه «نون‌خ» تشکر کردند و پیگیر ساخت سری جدید این مجموعه بودند. از طرفی سؤالاتی درباره تولید برخی سریال‌ها از جمله ساخت سری جدید «گاندو» داشتند و این‌که سریال‌های در حال تولید چه زمانی روی آنتن خواهد رفت. از برنامه «برمودا» و اجرای کامران نجف‌‌زاده نیز تشکر شده بود و این‌که درخواست حضور مهمان‌هایی را در این برنامه داشتند. به اعتقاد عده‌ای از آنها نیز برنامه «پاورقیم» بسیار دیدنی و جذاب است و مباحثی که در آن مطرح می‌شود، مهم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها