اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌شان پاسخ دادند.
کد خبر: ۱۴۵۵۸۶۳
 
یکی از این وزرا که در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد جواد اوجی، وزیر نفت بود که در این فرصت به وضعیت صدور کارت هوشمند سوخت اشاره کرد و گفت: طبق قانون بودجه وزارت نفت موظف است عملیات سوختگیری در پمپ‌بنزین‌ها تا سقف ۹۵‌درصد را از طریق کارت سوخت خودروهای شخصی انجام دهد. ما نیز به‌تدریج در حال پیاده کردن این وظیفه قانونی هستیم. ۱۹ میلیون کارت سوخت هوشمند شخصی در اختیار مردم است که البته اندکی از مردم کارت‌شان گم شده یا هنوز موفق به دریافت کارت خود نشده‌اند.

وی ادامه داد: تا سال گذشته حدود ۳۰درصد مردم از کارت سوخت خود برای سوختگیری استفاده می‌کردند که این عدد در سال‌جاری به ۷۶ درصد افزایش یافته است.

حج به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌شود
محمدمهدی اسماعلیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دیگر وزیری بود که در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به موسم حج گفت: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند و حجاج ما با همان رویکردی که رهبری فرموند، در این مراسم شرکت خواهند کرد و حج را به صحنه برائت از طواغیت تبدیل می‌کنند.

گواهینامه موتورسواری بانوان در دستور کار نیست
احمد وحیدی، وزیر کشور اعلام کرد که صدور گواهینامه موتورسواری برای بانوان فعلا در دستور کار نیست.وی همچنین درخصوص انتخابات مرحله دوم مجلس گفت: از جمعه بیست‌و‌یکم اردیبهشت برنامه مرحله دوم انتخابات مجلس را داریم و مرحله دوم انتخابات به همان اندازه مرحله اول دارای اهمیت است. ۴۵ نماینده در این مرحله انتخاب می‌شوند، لذا لازم است که مردم و کسانی که بین مردم نفوذ دارند تلاش کنند تا شاهد مشارکت خوبی در پای صندوق‌های رأی باشیم.

در مسیر تدوین یک نقشه‌راه برای بازگشت روابط ایران و مصر هستیم
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان دیگر وزیری بود که در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش‌بس پایدار در غزه، بیان کرد: اگر آمریکایی‌ها به وعده‌شان عمل کنند و نسبت به آتش‌بس پایبند باشند، همه چیز برای یک آتش‌بس پایدار فراهم است.وی ادامه داد: نتانیاهو و اندک افراد افراطی در آن سوی معادله همه تلاش خود را به کار می‌گیرند تا این اتفاق نیفتد، چرا که آتش‌بس در غزه می‌تواند به معنای پایان رژیم صهیونیستی باشد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌ها با وزیرخارجه مصر، افزود: گفت‌وگوهای خوبی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر داشتیم. در مسیر تدوین یک نقشه‌راه برای بازگشت روابط طبیعی بین ایران و مصر هستیم.

امیرعبداللهیان در مورد عملیات وعده صادق، تصریح کرد: با دوستان و همسایگان خود روابط قوی داریم؛ دو روز قبل از عملیات «وعده صادق» از طریق همسایگان در منطقه به طرف آمریکایی اعلام کردیم که ما هدف‌مان تنبیه رژیم صهیونیستی است. هشدار دادیم اگر در هر مقطعی آمریکا وارد اقدام علیه منافع ایران شود پاسخ ما روی پایگاه‌های آمریکا در منطقه فوری و قطعی خواهد بود.

وی ادامه داد: امیدواریم پاسخی که جمهوری اسلامی ایران به گستاخی‌های رژیم صهیونیستی داد به کاهش جنایات در منطقه منجر شود.

توضیحات وزیر کار درباره اصلاح حقوق کارگران
صولت مرتضوی، وزیر کار نیز درباره اصلاح حقوق کارگران، بیان کرد: چه کسی گفته سه‌جانبه‌گرایی در حقوق کارگران باید حذف شود؟ تحت هیچ شرایطی سه‌جانبه‌گرایی حذف نمی‌شود. موضوعی را نمایندگان کارگران مطرح می‌کردند که اساسا در طول دوران، جانب کارفرمایان از سوی شورای عالی کار گرفته می‌شود و ما گفتیم به خاطر این‌که چنین شبهه‌ای پیش نیاید، خیلی بهتر است که کار را به مجلس بسپاریم که نمایندگان آحاد مردم آنجا حضور دارند و تعداد قابل‌توجهی از نمایندگان نیز کارگر هستند و راحت‌تر می‌توانند نیازها را بررسی کنند.

هر رشته‌ای تأسیس شود پیوست اشتغال خواهد داشت
محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم گفت: توسعه دانشگاه‌ها براساس نیاز کشور خواهد شد و هر رشته‌ای که تأسیس شود نیز پیوست اشتغال خواهد داشت.وی در پاسخ به پرسشی درباره کیفیت تخصیص ارز دانشجویی در سال گذشته گفت: رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه بسیار سخاوتمندانه عمل می‌کند و خودشان پیشنهاد می‌دهد تا چه کارهایی انجام شود که تخصیص ارز تسهیل شود. ما در این زمینه مشکلی نداریم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها