در قالب یک هتل 7 ستاره توسط بخش خصوصی صورت می گیرد

ساخت نخستین هتل خورشیدی خاورمیانه در ایران

دومین هتل 7 ستاره ایران و مجهز به سیستم استفاده از انرژی خورشیدی با هزینه بیش از 120 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار خصوصی در جزیره کیش ساخته می شود.
کد خبر: ۱۵۰۶۵۸

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، این هتل که توسط حسین ثابت، سرمایه گذار خصوصی ایجاد میشود، برای اولین بار در خاورمیانه مجهز به سیستم استفاده از انرژی خورشیدی خواهد بود.

مراسم کلنگزنی این هتل که نام آن کوروش است، با حضور جمعی از هتلداران، اعضای اتحادیه هتلداران کشور و مسئولان مجلس شب گذشته در جزیره کیش برگزار شد.

هتل 7 ستاره کوروش از مجموعه هتل های زنجیرهای است و 500 اتاق و 100 هزار متر مربع مساحت خواهد داشت.

این هتل که نخستین هتل هفت ستاره ایران است که انرژی مورد نیاز آن از طریق خورشید تامین می شود ظرف 18 ماه در 23 طبقه در محل پارک دلفین های کیش به بهره برداری خواهد رسید. هزینه این هتل که به عنوان نخستین هتل سبز کشور یاد میشود؛ 120 میلیارد تومان برآورد شده است.

ثابت در مراسم کلنگزنی این هتل، گفت:با ساخت هتل بزرگ داریوش به عنوان ایرانی ترین هتل جهان و سنبل فرهنگی در صنعت هتلداری ، سعی کردم این هتل پیام آور عظمت و عزت ایرانی باشد.

وی افزود:در کنار هتل داریوش به ساخت مجموعه تفریحی باغ پرندگان و پارک دلفین ها مبادرت کردم چراکه معتقدم جزیره کیش باید به عنوان نگین درخشان خلیج همیشه فارس دارای بهترین امکانات توریستی باشد.

ثابت در ادامه گفت:پس از هتل داریوش، ساخت هتل 7 ستاره کوروش مجهز به استفاده از انرژی خورشیدی را شروع خواهیم کرد.

ثابت افزود:یکی دیگر از ویژگی های هتل کوروش رعایت آییننامه حفاظت زیست محیطی است. همچنین همیشه نگران مصرف انرژی از یک سو و از سوی دیگر آلوده شدن محیط زیست به خاطر بهرهگیری از سوخت های فسیلی و گلخانهای هستیم. اما استفاده از انرژی خورشیدی به جای این سوخت ها امکانپذیر خواهد بود.

ثابت در ادامه مراسم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت:انتظار دارم دولتمردان و سیاستمداران بخش اقتصادی جامعه در اجرای این اصل مهم اندکی بیشتر تامل و تلاش کنند و انتظار داریم با رفع هرگونه موانع اجرایی و فراهم کردن تسهیلات لازم، اقدامات لازم را در این حوزه به عمل آورند.

در ادامه این مراسم، موسوی معاون سرمایه گذاران سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه فعالیت های گسترده ای برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در جزیره کیش داشته ایم، اظهار داشت:نگاه دولت نهم و رئیس جمهور به امور گردشگری این است که بایستی زیرساخت های گردشگری را به اندازه کافی ایجاد کنیم تا همه جهانیان بتوانند از ایران و واقعیت های آن بازدید کنند. این بهترین راه مبارزه با تفکر غلط کشورهای غربی نسبت به ایران است.

وی افزود:معاونت سرمایه گذاری و طرح ها در سازمان میراث فرهنگی ایجاد شده تا بتوانیم با جذب سرمایه و سرمایه گذار طبق سند چشمانداز 20 ساله میزبان حداقل 20 میلیون گردشگر خارجی در کشور باشیم.

موسوی با اشاره به همایش فرصت های سرمای هگذاری در شهریور ماه، سال 86 گفت:امسال 40 کشور خارجی در همایش حضور داشتند که حجم گستردهای از سرمایه گذاری در ایران را در پی خواهد داشت. این حجم در سال 87 با برگزاری دومین همایش بیشتر نیز منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها