کارشناس مسوول بازرسی اداره‌کل محیط‌زیست استان زنجان گفت: در سال جاری مجوز شکار برای تعداد محدودی از آهوان دشت سهرین زنجان صادر می‌شود. به گزارش فارس، پرویز رستمی افزود: اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان در نظر دارد تعداد محدودی مجوز شکار آهو در سرخ‌آباد (دشت سهرین) صادر کند.
کد خبر: ۴۳۵۳۳۵

وی افزود: متقاضیان می‌توانند درخواست‌های خود را از 23 مهر سال‌جاری به مدت 10 روز به اداره محیط زیست استان زنجان ارائه کنند.کارشناس مسوول بازرسی اداره‌کل محیط‌زیست استان زنجان تصریح کرد: شکارچیانی که دارای مجوز حمل سلاح معتبر و دفترچه ویژه هستند می‌توانند در این دوره از شکار شرکت کنند.

وی یادآور شد: شکارچیانی که از سال 87 تاکنون پروانه آنها ابطال شده است، مجاز به شکار نیستند.

وی با بیان این‌که برداشت اصولی از آهوان دشت سهرین از اهداف ارائه مجوز شکار به شکارچیان است، خاطرنشان کرد: پس از انجام قرعه‌کشی شکارچیان به مدت 2 روز با محیط‌بانان عازم منطقه می‌شوند و آهوانی که از قبل شناسایی شده‌اند از سوی شکارچیان شکار می‌شوند. به گفته وی، شکار آهوان دشت سهرین موجب برداشت اصولی از آهوان این دشت برای جفت‌گیری می‌شود. با این مجوزها 15 راس آهوی پیر در این دشت شکار می‌شوند.وی با اشاره به این‌که 1446 آهو در دشت سهرین وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر آهوان دشت سهرین در وضعیت مطلوبی قرار دارند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها