مردی که همسر خود را کشته و جسدش را سوزانده بود، به جرم قتل به حبس ابد محکوم شد.
کد خبر: ۶۶۹۱۲۷
حبس ابد برای مرد همسرکش

جسویر جیندای که تمایلی به زندگی با همسر هندی‌اش به نام وارخا رانی نداشت، زمانی که دید دلیلی برای طلاق دادن او ندارد، ابتدا وی را کشت و بعد جسدش را سوزاند. این مرد بیست و نه ساله ابتدا با دسته جاروبرقی به جان همسر بیست و چهار ساله خود افتاد و پس از قتل، جنازه او را در باغی دفن کرد تا راز قتل برملا نشود.

این مرد که کارمند بانک بود، به تحمل حبس ابد با دست‌کم 21 سال حبس قبل از درخواست برای عفو مشروط محکوم شده است. عروس جوان با تصمیم خانوادگی مجبور به این ازدواج شده و از زمانی که از هند به انگلستان آمده بود زندگی را در تنهایی سپری می‌کرد و هیچ دوستی نداشت.

پلیس بقایای جسد عروس نگون‌بخت را در پی دریافت گزارش‌هایی از همسایه‌های زوج جوان در باغ خانه آنها پیدا کرد. همسایه‌ها می‌گفتند بوی سوختگی شدید از اطراف خانه آنها به مشام می‌رسد. جیندای ابتدا به پلیس گفت بوی سوختگی به علت سوزاندن برگ‌هایی است که از درختان ریخته، اما یکی از افسران پلیس خاک را جا‌به‌جا کرد و بقایای یک جمجمه را دید.

مقتول به صورت جنینی داخل محفظه‌ای برای سوزاندن جا داده شده بود و اثری وجود نداشت که نشان بدهد او در زمان حیات به اجبار در آن محفظه رفته است. به همین دلیل پلیس تشخیص داد این زن ابتدا کشته و بعد جسدش سوزانده شده است. پلیس به همراه جسد یک النگو، یک دستبند و یک حلقه انگشتر پیدا کرد که تصور می‌شود مربوط به زیورآلات روز عروسی باشد. جواهرات سوزانده شده دیگر و یک سری مدارک سوخته که مربوط به ازدواج آن دو بود نیز بعدتر کشف شد.

قاضی جان وارنر ـ مسئول رسیدگی به پرونده ـ در دادگاه به جیندای که فاقد هرگونه سابقه کیفری است، گفت رفتار او در قبال رانی قبل از کشتن از اساس فریبنده بوده است. قاضی گفت: مقتول زنی محترم و تنها بوده که هزاران کیلومتر دورتر از شما در خانه خود زندگی می‌کرد و مشکلی هم نداشت، اما شما بعد از ازدواج این زن را در شرایطی بسیار خشن قرار دادید. شما در حالی‌ که هیچ تمایلی به او نداشتید دروغ‌های مکرر گفتید و آنقدر دروغ گفتن را ادامه دادید که دیگر به هیچ وجه نمی‌شد به شما اعتماد کرد. من مطمئن هستم که شما عامدانه و با نقشه قبلی مرتکب قتل شده‌اید. شما یک برنامه‌ریز دقیق در بسیاری از زمینه‌های زندگی خود بوده‌اید و قطعا برای قتل هم برنامه داشتید.

قاضی ادامه داد: کشتن آن زن به تنهایی کاری وحشتناک بود، اما دردآورتر از آن اعمالی بود که بعد از کشتن انجام دادید، کارهایی که ورای تصور ذهن بشر است. شما به شکلی کاملا غیرانسانی جسد او را سوزاندید و پنهان کردید. حتی به جنازه او نیز احترام نگذاشتید.

او در ادامه سخنان خود گفت: من مطمئن هستم تصاویری که هنگام تشریح نحوه جا دادن مقتول در محفظه برای سوزاندن در ذهن مخاطبان در دادگاه ایجاد شد، هرگز از ذهن‌ها پاک نمی‌شود.

دادستان نیز در دادگاه اعلام کرد: جیندای به بعضی از دوستان نزدیکش گفته بود در زندگی زناشویی مشکلاتی دارد، اما این موضوع را از پدر و مادرش مخفی کرده بود و از واکنش آنها می‌ترسید.

بنا به اطلاعات موجود جیندای و خانواده‌اش اکتبر 2012 به هند سفر کردند تا برای او همسری پیدا کنند. جیندای، رانی را که یک واسطه برای او پیدا کرده بود ملاقات کرد و سپس آنها در یک مراسم باشکوه با حضور 700 مهمان ازدواج کردند.

دادستان گفت: خانواده عروس حتما فکر می‌کردند که خواستگاری شایسته برای دختر زیبا، باهوش و تحصیلکرده خود پیدا کرده‌اند به همین دلیل حاضر شدند دختر خود را به مردی که به درستی نمی‌شناختند شوهر بدهند و او را به انگلستان بفرستند، سرزمینی کاملا غریبه که دخترشان در آنجا هیج کس را نمی‌شناخت و هیچ دوستی نداشت.

جیندای که متخصص فناوری اطلاعات است، بعد از ازدواج خیلی زود فهمید نمی‌خواهد متاهل باشد، اما احساس می‌کرد دلیل موجهی برای طلاق ندارد و اگر بخواهد طلاق بگیرد رازش فاش خواهد شد، بنابراین همسرش را کشت. او بعد از قتل به پلیس مراجعه کرد و گفت همسرش گم شده است. او گفت همسرش پس از آن‌که از او برای گرفتن اقامت انگلیس استفاده کرد، گریخت.

جیندای بعد از پیدا شدن جنازه، اتهام قتل و مخفی کردن جسد را پذیرفت، اما کمی بعد اتهامش را رد کرد. او گفت قصد کشتن همسرش را نداشت. او موضوع را این‌گونه تشریح کرد: ما داشتیم خانه را تمیز می‌کردیم که او ناگهان به من حمله کرد و گفت متوجه شده که من نسبت به او بی‌علاقه هستم، زنم گفت آبروی مرا خواهد برد. ما باهم درگیر شدیم و من دسته جاروبرقی را روی گلوی او گذاشتم تا جلویش را بگیرم، اما به علت فشار زیادی که به او وارد شد، جان خود را از دست داد. او در درگیری فوت شد و من نقشه‌ای برای قتل وی نداشتم.

جیندای در جلسه دادگاه وقتی در جایگاه شاهد ایستاد، گفت: اگر خانواده‌اش می‌فهمیدند او به همسرش تمایلی ندارد، حتما طردش می‌کردند. او گفت تا قبل از آشنایی با رانی با هیچ زنی ارتباط نداشت و می‌خواست با او ازدواج کند تا تشکیل خانواده بدهد و صاحب فرزند شود، اما خیلی زود از این تصمیم پشیمان شد.

او گفت قصد کشتن همسرش را نداشت و خودش قربانی سنت غلط خانواده‌اش شده است./ ضمیمه تپش

مترجم: سارا لقایی

منبع: گاردین

newsQrCode
برچسب ها: قتل همسرکشی هند
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها