مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی روایت کرد:

ماجرای پروفسور حسابی و پخش غذای رایگان در خانه ویگتور هوگو

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه موزه‌ها ثروت‌های اصلی و غیرقابل رقابت کشورها هستند، ماجرای پروفسور حسابی و پخش غذای رایگان در خانه ویگتور هوگو در پاریس را روایت کرد.
کد خبر: ۸۱۱۵۶۸
ماجرای پروفسور حسابی و پخش غذای رایگان در خانه ویگتور هوگو

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه موزه‌های ثروت‌های اصلی و غیرقابل رقابت برای ما هستند، گفت: پروفسور حسابی زمانی به خانه ویکتور هوگو پاریس و رفت و متوجه شد که آنجا ناهار هر روز دو نوع ناهاری که ویکتور هوگو به آن علاقه دارد برای مهمانانی که به آنجا می‌آیند سرو می‌کنند.

وی افزود: وقتی پروفسور حسابی از آنها سوال می‌کند «هزینه این غذا را چه کسی پرداخت می‌کند؟آیا ورثه ویکتور هوگو می‌پردازد؟»؛ در جواب می‌گویند که «هزینه این غذا را دولت فرانسه می‌پردازد»؛ در ادامه پروفسور حسابی سوال می‌کند که «دولت فرانسه این هزینه را می‌دهد تا ویکتور هوگو فراموش نشود و زنده، جاویدان و معروف بماند؟» که در جواب وی می‌گویند: «خیر، دولت فرانسه این هزینه را می‌دهد تا فرانسه زنده بماند».

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی گفت: دولت فرانسه برای بقای خودش هزینه می‌کند چرا که آنها به خوبی می‌دانند فرانسه با ویکتور هوگو زنده است؛ نه با یک خیایان و هواپیمای نظامی و غیره؛ این سرمایه‌های اجتماعی دولت فرانسه است.

کارگر با بیان اینکه اگر موزه‌ها را از این دیدگاه نگاه کنیم موضوعات روزمره یادمان می‌رود و حیات دوباره‌ای به آنها می‌دهیم، افزود: ما مثل ویکتور هوگو چقدر در جامعه داریم و چقدر فکر می‌کنیم حیات و سرمایه‌های ما اینها هستند و فقط برای حفظ امروزمان باید اینها را حفظ کنیم؟(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها