اختصاصی جام جم آنلاین

فیلم کشتار در کالیفرنیا + عکس

با گذشت دو روز از کشتار مرگباری که در شهر سان برناردینو ایالت کالیفرنیا رخ داد ، ابعاد تازه ای از این حادثه که پلیس آمریکا ظن تروریستی بودن آن را دارد، فاش شده است. براساس گزارش ها ، یکی از قربانیان یک زن 46 ساله ایرانی تبار بوده است.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۹
فیلم کشتار در کالیفرنیا + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس و واشنگتن پست، چهارشنبه دوم دسامبر (11 آذر) حوالی ظهر به وقت محلی غرب آمریکا یک زن و شوهر پاکستانی تبار که مجهز به اسلحه سنگین و مواد منفجره بودند به مراسم ناهار پایان سال کارکنان یک مرکز مراقبت های پزشکی در شهر سان برناردینو ایالت کالیفرنیا حمله می کنند.

آنها به روی کارکنان آتش گشوده و دستکم 14 نفر را کشته و 21 نفر را مجروح می کنند.

سعید رضوان فاروق 28 ساله متولد شیکاگو که در همین مرکز مراقبت های بهداشتی کار می کرد به همراه همسرش تشفین مالک 27 ساله که تابعیت پاکستان را داشت به عنوان عاملان حمله شناسایی شده اند. آنها پس از حمله و فرار از محل در درگیری مسلحانه با ماموران پلیس به قتل رسیدند.

سعید فاروق سال گذشته به عربستان سعودی و پاکستان سفر کرده بود. وی در بازگشت همسرش تشفین مالک را که با او در اینترنت آشنا شده بود با اخذ ویزا به آمریکا آورد. آنها حدود 6 ماه پیش صاحب یک فرزند دختر شده بودند.

پلیس در تفتیش خانه این زوج مقدار قابل ملاحظه و تعجب آوری اسلحه، مهمات و بمب های دست ساز را کشف کرد.

ابتدا گمان می رفت که این کشتار به دلیل یک بحث و جدل میان فاروق و همکارانش رخ داده است اما در پی کشف انباری مملو از سلاح در منزل این زوج اکنون اف بی آی که پیگیری پرونده قتل عام سان برناردینو را به عهده گرفته است، عقیده دارد که این حمله برنامه ریزی شده بوده و افراد دیگری نیز در آن دست داشته اند.

محلی که در آن کشتار رخ داد به نگهداری کودکان اختصاص داشت. همکاران فاروق گفته اند که او مردی آرام و مودب بوده است. وی سابقه ناراحتی روانی نداشته و هیچ گونه تمایلات افراطگرایانه در او مشاهده نشده بود.

قربانیان این کشتار 8 مرد و 6 زن بین سنین 26 و 60 ساله بوده و براساس گزارش های یکی از آنها زنی 46 ساله و ایرانی تبار است که در سرویس های بهداشتی شهر سان برناردینو کار می کرده است.

ماموران اف بی آی هنوز در مورد دلایل این حمله اطمینان ندارند زیرا اگر این حمله تروریستی باشد چرا شهر کوچک سان برناردینو با 200 هزار نفر جمعیت که روی نقشه به زحمت مشخص است انتخاب شد و به چه دلیل فاروق دست به قتل همکارانش زد. از سوی دیگر ، کشف یک انبار اسلحه ، مواد منفجره و بمب های دست ساز در خانه وی سوال برانگیز است.

مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها