دونالد ترامپ و مقامات دولت بعدی آمریکا در حالی خود را برای برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب این کشور آماده می‌کنند که از روز گذشته شاهد شکل‌گیری اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف این کشور بوده‌اند. این اعتراضات که قرار است به مدت یک هفته جریان داشته باشد، از روز گذشته از شهر واشنگتن آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۰۴۲۳

براساس این گزارش، چند هزار معترض آمریکایی با شعار «عدالت نیست، صلح نیست» از پارک نشنال‌مال در مرکز واشنگتن به سمت بنای یادبود مارتین لوترکینگ، رهبر جنبش حقوق مدنی سیاهپوستان حرکت کردند. سخنرانان این تظاهرات، اظهارات توهین‌آمیز دونالد ترامپ علیه اقلیت‌ها و زنان و همچنین مخالفت وی با طرح خدمات درمانی اوباما موسوم به اوباماکر را محکوم کردند.

قرار است اعتراض اصلی در روز جمعه و پس از مراسم تحلیف با برگزاری تظاهرات زنان در واشنگتن صورت گیرد.

تاکنون ده‌ها گروه مدنی حمایت خود را از این اقدام اعتراضی اعلام کرده‌اند.

هواداران جنبش زندگی سیاهپوستان مهم است که بر مبارزه با خشونت پلیس متمرکز شده، از شرکت‌کنندگان در تظاهرات هستند. در این میان بازیگران و شخصیت‌های هالیوودی همچون مایکل مور، مارک روفالو و بارک بالدوین برای حضور در این اعتراضات اعلام آمادگی کرده‌اند.

علاوه بر این اعتراضات، بسیاری مراسم تحلیف ترامپ را تحریم کرده‌اند. در همین راستا منابع خبری اعلام کردند تعدادی از دموکرات‌ها برخلاف رسوم گذشته رفتار کرده‌ و تاکنون نزدیک به 17 دموکرات اعلام کرده‌اند که مراسم تحلیف را تحریم خواهند کرد. در این میان برخی کشورها هم اعلام کرده‌اند که هیچ نماینده‌ای در مراسم تحلیف ترامپ ندارند. روزنامه فاکس نیوز در گزارشی درباره نگرانی‌های مربوط به مراسم تحلیف دونالد ترامپ خبر داد که نیروهای امنیتی خود را برای حدود 40 سناریوی احتمالی آماده می‌کنند. در گزارش شبکه فاکس نیوز به نقل از یک عضو ارشد تیم ویژه سرویس اطلاعات آمریکا از برگزاری مانور و رزمایش آزمایشی در خصوص آمادگی برای سناریوهای مختلف امنیتی در روز مراسم تحلیف خبر داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها