روش‌های طبیعی کاهش قند خون را بشناسید.
کد خبر: ۱۳۳۱۷۰۹
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سطح بالای قند خون، زمانی رخ می‌دهد که بدن به اندازه کافی، انسولین، هورمون مسئول تنظیم قند خون، تولید نمی‌کند یا به‌طور مؤثر از آن استفاده نمی‌کند.

روش‌های طبیعی کاهش قند خون

در حالی‌که افزایش قند خون، نشانه کلیدی دیابت بوده، در افراد بدون دیابت نیز رایج است، اما کنترل و مدیریت میزان آن کمک می‌کند تا سالم بمانید.

ورزش منظم

ورزش منظم، نه‌تن‌ها به کنترل وزن کمک می‌کند، بلکه حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهد. همچنین به ماهیچه‌ها کمک می‌کند تا از گلوکز برای انرژی و انقباض ماهیچه‌ها استفاده کند که سطح کلی قند خون را کاهش می‌دهد.

پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری و شنا، همه از روش‌های ساده در ورزش منظم هستند.

کنترل مصرف وعده‌های کربوهیدرات

بدن، کربوهیدرات‌ها را به قند‌هایی مانند گلوکز تجزیه می‌کند. سپس، انسولین به بدن کمک می‌کند تا از این انرژی جهت به‌کارگیری و ذخیره، استفاده کند.

خوردن بیش از حد کربوهیدرات، می‌تواند مانع این روند و موجب افزایش سطح قند خون شود. کنترل وعده غذایی، بهترین روش کنترل مصرف کربوهیدرات و در نتیجه، کاهش سطح قند خون است.

تغذیه درست و مناسب

مواد غذایی دارای شاخص گلوکز پایین، می‌توانند به کاهش سطح قند خون کمک کنند و مصرف این مواد در کنار مصرف کربوهیدرات کنترل‌شده، ضروری است.

مواد خوراکی با شاخص گلوکز پایین تا متوسط، عبارت‌اند از بلغور، جو، ماست، جو دوسر، لوبیا، عدس، حبوبات، ماکارونی گندم و سبزیجات غیر نشاسته‌ای.

سرکه‌سیب

سرکه‌سیب، یک ماده معجزه‌آسا و دارای خواص مفید در سلامتی است. کمک به کنترل سطح قند خون، یکی از این موارد است، زیرا این سرکه به کاهش سطح قند خون ناشتا کمک می‌کند و در نتیجه، حساسیت به انسولین بهبود می‌یابد.

یک قاشق غذاخوری سرکه‌سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و قبل از صرف غذا بنوشید تا بهترین تأثیر را داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها