تفاهم نامه همکاری بین آموزش فنی حرفه ای و بسیج سازندگی بوشهر منعقد شد؛

ایجاد اشتغال پایدار

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر مطرح کرد:

آینده جوانان در گرو تخصص گرایی

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهرگفت: تخصص گرایی در حالی نقش موثری در تامین آینده شغلی افراد دارد که با وجود آمار بیکاری و جمعیت جوان استان بوشهر، روند مهارت آموزی در این استان بايد با حمايت همه مسئولان و صنايع شدت بگيرد.
کد خبر: ۱۳۳۵۷۲۶

 

 

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهكي در نشست شوراي اداري آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر كه بصورت يدئو كنفرانس برگزار شد ،با بيان اينكه استان بوشهر به عنوان قطب انرژي کشور نبايد جوان بي مهارت و بيكار داشته باشيد،افزود: با انعقاد قرارداد جديد با منطقه ویژه پارس جنوبی، مهارت‌آموزی حرفه‌های مورد نیاز پارس جنوبی در بيش از 50 حرفه مهارتي بر اساس نياز صنايع جنوب استان در مراکز آموزشی استان بوشهر آغاز خواهد شد و با ایجاد نمایندگی فنی و حرفه‌ای در بخش‌ها تلاش می‌شود آموزش‌ها به همه مناطق استان گسترش یابد.

وي با بیان اینکه هم اکنون 15 مرکز ثابت و 6 مركز سيار آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح شهرستان‌های استان فعال هستند اضافه كرد: با ایجاد مراكز جديد در شهرستان عسلويه و شعبه های جدید آموزش فنی وحرفه‌ای در بخش‌ها و گسترش آموزش‌های مهارتی در روستاها  زمینه مهارت‌آموزی و توانمندسازی نیروی‌های بومی برای بهره‌مندی از بازار اشتغال استان فراهم می‌شود.

دراهكي با تاكيد بر اينكه مهارت آموزي پايه و اساس رونق اشتغال در هر جامعه اي است،اظهار داشت: در گذشته باور بر این بود که با رفتن به دانشگاه می توان به شغل مناسب دست پیدا کرد اما گذشت زمان و رشد روز افزون  جمعیت ثابت کرد که این باور غلط است و مهارت آموزی جایگزین خوبی برای مدرک دانشگاهی برای یافتن شغل مناسب است.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر بر اشاعه آموزش هاي مهارتي در همه مناطق استان بوشهر تاكيد كرد و  گفت: لازم است تا جوانان تخصص گرایی را در اولویت خود قرار دهند تا بتوانند آینده شغلی خود را تضمین کنند، چرا که نداشتن مهارت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار، سبب می شود تا نرخ بیکاری در یک جامعه افزایش پیدا کند.

دراهكي با بيان اينكه بخش عمده ۹۰۰ کیلومتري نوار ساحلی استان بوشهر را صنایع نفت و گاز و پتروشیمی در اختیار گرفته‌اند و انتظار مردم این است که جوانان این استان در این صنایع مشغول به کار شوند و از مزایای آن بهره‌مند باشند و اين مهم محقق نمي شد جزء با فرگيري آموزش هاي مهارتي مورد نياز صنايع استان توسط جوانان جوياي كار در مراكز آموزش فني و حرفه اي .

وي با بیان اینکه بيش از ۸ هزار استاندارد آموزش مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌های مختلف تدوین شده و از نظر ظرفیت‌های مهارتی کمبودی احساس نمی‌شود خاطر نشان کرد: فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای برای توانمندسازی جوانان این استان در همه رشته‌ها به خصوص حوزه نفت و گاز و حرفه‌های جنبی دارد و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

مدير كل آموزش فني و حرفه اي با اشاره به اينكه استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد و تلاش شده آموزش‌های مهارتی متناسب با این ظرفیت‌ها ارائه شوند،بيان كرد: آموزش مهارتی بر اساس نیازسنجی شرکت‌ها و صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی برگزار مي شود تا نیرو‌های آموزش‌دیده در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب بازار کار شوند.

 ‎

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها